- Vi sitter etter hvert med en flott brosjyreserie som forhåpentligvis kan bidra til å besvare noen spørsmål forbrukerne måtte ha om valg av produkter, vannbåren varme og totalleverandør av vannskadeforebygging, opplyser kommunikasjonssjef i Norske Rørleggerbedrifters Landsforening (NRL), Tirill Ilebekk Hansen til www.vvsforum.no.

I tillegg til dette vil «Skikkelig Rørlegger» også komme med tre nye papirbilag og en ny runde med digitale bilag på www.klikk.no og www.dagbladet.no.
- De digitale bilagene vi har hatt tidligere har vært en suksess. Bilagene førte til rekordmange besøk og klikk på www.skikkeligrorlegger.no, sier Ilebekk Hansen.

Kan være smalere
I år har «Skikkelig Rørlegger» videreført de gode resultatene fra tidligere år, men samtidig har man lansert nye elementer i kommunikasjonen mot forbruker. For hvert år som går lærer man hva som fungerer best og foretar justeringer.

- Hva er de viktigste lærdommene så langt?
- Den viktigste erkjennelsen etter 2011 var at vi gjerne kan være smalere når det gjelder plassering av budskapet vårt og arbeidet mot riktig målgruppe. Vi har derfor i år valgt bort noen brede og store kanaler, og heller laget trykket i kanaler der vi vet publikum er interessert i det vi har å melde om valg av skikkelig fagfolk og gode produkter.

Frisker opp nettstedet
våres lanserte «Skikkelig Rørlegger» «Tørre Fakta», som er en samling undersøkelsesresultater, intervjuer og analyser om dette året. Denne rapporten har faktisk utgjort grunnstammen i årets kommunikasjon fra «Skikkelig Rørlegger» sin side.

- Vi er også i startgropa med å se på en oppfriskning av nettstedet vårt www.skikkeligrorlegger.no. Konkurransen om publikum er hard, så det er helt avgjørende å henge med i utviklingen både med tanke på design og brukervennlighet når det gjelder webløsninger, fastslår kommunikasjonssjef i NRL, Tirill Ilebekk Hansen.