Handyman er markedsledende i Europa innen mobile datafangstløsninger for serviceintensive bedrifter med teknikere ute i felten. Nå er den også utstyrt med et standardgrensesnitt til Microsoft Dynamics Navision og Microsoft Dynamics Axapta.

Integrasjonen mellom Handyman og Dynamics Navision og Dynamics Axapta muliggjør en toveisutveksling av all ordrerelatert data. Alt fra jobbregistrering og ferdigstilling til signering og overlevering av nødvendige kunde og materiellinformasjon overføres til mobilklienten.

All informasjon og ordredata legges som vanlig inn i Dynamics Navision eller Dynamics Axapta, men sendes ikke lenger ut til teknikerne i papirform. Relevant ordredata overføres til Handymanapplikasjonen via en add-in, hvor mange planlegger en ordre, før den overføres til teknikerens PDA. Ute hos kunden registrerer teknikeren tidsforbruk, materiell og utførte tjenester. Handyman er en ”offline”-løsning som betyr at programmet også fungerer i områder uten mobil dekning. Den intelligente synkroniseringen lagrer data og sender det automatisk når
nettverket blir tilgjengelig igjen.

Raskere og billigere
Mens Handyman er spesialisert på mobil ordrehåndtering, dekker ERPsystemet prosessene rundt ordreadministrasjon, materialforvaltning, fakturering og regnskapsføring. I dag er allerede mer enn 30 kunder i ferd med å integrereHandyman i Dynamics Navision eller Dynamics Axapta.

- Våre kunder kan arbeide raskere og mer effektivt. Integrasjonen fører til mer enn 50 prosent i tidsbesparelser”, sier ePockets daglige leder Jarl Spandow. - Så vidt vi vet, er vi først ute med mobile standardprogramvare for teknikere som tilbyr et standardgrensesnitt til Dynamics Navision og Dynamics Axapta”, fortsetter Spandow.