Intra AS ble i 2007 kjøpt opp av Teka Industrial, et internasjonalt industrikonsern som opererer i 125 land. Produktene spenner fra sanitær, kjøkken, hvitevarer til stålcontainere og elektronikk.

- Med en tung internasjonal industriell eier som Teka i ryggen, åpnes muligheten for samarbeid på produktsiden, men ikke minst gir det nye muligheter i en rekke internasjonale markeder der Intra ikke har vært til stede tidligere. Samtidig vil Intra styrke sin posisjon som en kvalitetsleverandør av kjøkkenvasker og rustfrie sanitærprodukter i Norge og fokus på å styrke Intra som merkevare står sterkere enn noen gang, sier den nye salgs- og markedsdirektøren i Intra, Ingrid Johansen som også tidligere har jobbet i selskapet.

Saken fortsetter under bildet:

Intra forventer mye av den nye Icon-serien.

- Vi erkjenner at vi ikke har vært så synlige de siste årene. Etter oppkjøpet har bedriften vært litt identitetsløs. Det er vi fullt klar over, men nå tar vi sats og reder for fremtiden, og jeg er veldig optimistisk med tanke på våre muligheter fremover, sier Johansen.

Inngår i et nordisk samarbeid
Intra-gruppen har styrket sitt nordiske lederskap, samt at det nå er etablert en ny ledelse i Norge som skal utvikle selskapet fremover. I Norge er Ingrid Johansen ansvarlig for salg og marked, og Willy Berdal er ansatt som ny fabrikksjef.

Intra-gruppen, som består av salgs- og produksjonsselskaper i Norge, Sverige og Danmark, drives som en egen enhet i Teka-konsernet. Vi har foretatt noen strategiske endringer som har ført Intra tilbake til den opprinnelige strukturen før oppkjøpet, med en strømlinjeformet organisasjon på nordisk plan, hvor det nå sitter tre personer i ledergruppen som sammen har totalansvar for Norden, sier Johansen.

Skal vi lykkes i Norden må vi videreutvikle det genuine ved vår virksomhet og som vi er kjent for. Intra skal være tett på markedet, og få frem vår styrke og ikke minst få vist det vi er gode på. Vi har kvalitetsprodukter, er gode på design, og må utnytte og videreutvikle den posisjonen vi allerede har.

Skal selge innenfor tre produktområder
Den gamle produksjonsbedriften har staket ut kursen i forhold til hvilke produktområder det skal satses på. Målsettingen er ambisiøs og offensiv.
- Vi kommer til å ha full fokus på tre produktkategorier. Det er kjøkkenvasker, sanitærprodukter og blandebatterier. Det betyr at vi skal løfte både Intra og Teka videre på det norske markedet, sier Marit Hammer, salgs- og markedskoordinator i Intra.
- Konkurransesituasjonen for blandebatterier er stor i Norge og dette er et relativt nytt segment for Intra, men vi føler selv at vi har mye å spennende å tilby markedet hva gjelder funksjonalitet og design. Blandebatteriene kommer til å bli brandet som et Intra produkt. Det er artig å jobbe ut mot markedet når vi kan tilby en slik produktrange som vi  har per dags dato. Når det gjelder kjøkkensatsingen vår, er det mye spennende på gang. Det er alltid en fordel å ha flere kategorier å spille på.

Saken fortsetter under bildet:

Icon kan settes sammen med mange ulike kombinasjoner, slik at designet kommer svært tydelig frem.

Produksjon i Malvik
Produksjonen av de fleste sanitærproduktene til Intra foregår ved fabrikken i Malvik. Der produseres de rustfrie stålproduktene, og mange av produktene blir fortsatt tilpasset med de ansattes håndverk.

Saken fortsetter under bildet :

Intra har egen produksjon ved fabrikken i Malvik, Trondheim. Her ser vi en av de ansatte under polering av vaskene. 

- Vi skal jobbe tett ut mot markedet, og derfor er det svært viktig for oss at vi har fabrikken i vegg i vegg med salg og marked. Skal vi være konkurransedyktige må vi kunne omstille oss kjapt, og det krever tett oppfølging og skikkelige prosesser i hele produksjonslinjen. Vi har automatisert mye av produksjonen, men samtidig er dette et håndverk, så vi er helt avhengig av en dyktig stab skal vi klare våre mål. De ansatte er veldig dedikert, og vi har en profesjonell produksjon som er svært effektiv, sier fabrikksjef, Willy Berdahl.

Design og kompetanse
- Vi har opparbeidet oss stor kompetanse på rustfritt stål. I tillegg har vi kultur og tradisjon for design, og tenker nå mer og mer konsepter og trender en man noen gang har gjort. Icon er et produkt som illustrerer våre vyer og tanker i forhold til nettopp dette, og som vi har store forventninger til. Sammen med en 100 prosent tilstedeværelse i det vi driver med, er alle skråsikre på at dette skal vi få til. Sterke produkter, motiverte ansatte på alle plan, er en svært lovende kombinasjon, sier den nye salgs- og markedsdirektøren i Intra avslutningsvis til VVSforum