– Bakgrunnen for satsingen er blant annet at markedet for synlige produkter solgt gjennom VVS-grossist har gått ned med nesten 20 prosent for årets første ti måneder, sammenlignet med 2008. Til sammenligning har grossistenes totalomsetning i de tre første kvartalene gått ned med 15 %. Det innebærer at tekniske produkter rammes mindre hardt av finanskrisen enn synlige produkter.

Regjeringens tiltakspakke, som mange hadde store forhåpninger til, har så langt ikke vært særlig merkbart, opplyser Skogrand
– Vi hadde håpet at tiltakspakken skulle merkes på salget av produkter til skoler og barnehager, men det er ikke blitt noe. Markedet ellers gir heller ikke særlig grunn til optimisme, og da er det bare å sette inn et motstøt. Selv om vårt totalsalg i Norge går ned med cirka 20 prosent i forhold til i fjor, er vi ingen taper i markedet. Vi har holdt markedsandelen på sanitærprodukter, og på kjøkken har vi tatt andeler, sier markedsdirektør Tryggve Skogrand