Et nytt servicesenter skal gi enda bedre bruker- og kundeopplevelse hos Høiax.
-
Med det kunnskapsnivået vi samlet sett har i vårt nye servicesenter, skal vi kunne svare på de aller fleste spørsmål knyttet til hele vårt produktersortiment og valg av løsninger.Nå har vi service, reklamasjon og produktgruppesjefer samlet, som gjør det enkelt å utveksle informasjon og gi raske svar, sier Hans Reinholt Wernersen, kommersiell direktør hos Høiax AS.

- Vi får forespørsler og henvendelser hver dag, og det gir oss en god følelse og tilfredsstillelse å kunne hjelpe kunden på en kjapp og effektiv måte. Det håper og tror vi også kunden setter pris på. Tilbakemeldingene så langt har i hvert fall vært udelt positive, både internt og fra våre kunder.

Solid vekst
Høiax ble grunnlagt i Fredrikstad i 1927, og er Norges eldste produsent av varmtvannsberedere. I tillegg har leverandøren i mange år vært systemleverandør for rørsystemer, vannbåren varme og varmepumper.

Saken fortsetter under bildet:

- Det eneste vi er sikre på, er at vi og markedet er i konstant utvikling. Derfor må vi være fremtidsrettet, tenke nytt og tilpasse oss kundens hverdag og behov. Nå har vi fått på plass et nytt kundesenter, så skal dette optimaliseres og utvikles videre, sier Hans Reinholt Wernersen, en fornøyd kommersiell direktør hos Høiax AS.[/caption]

Høiax inngikk for et par år siden et strategisk samarbeid med Viega, som innebærer at bedriften har enerettsavtale med Viega i Norge. Viega er en av verdens ledende produsenter av blant annet pressystemer. Viegas systemverden dekker krav til komplekse utfordringer.

Hovedkontor og produksjon ligger i Fredrikstad, med butikker og salgsavdelinger i Oslo, Trondheim og Bergen.

- Vi har i mange år vist til en solid og organisk vekst med god lønnsomhet, og har fått mange nye produktgrupper de siste årene. Skal vi fortsette den årlige veksten, må vi også ha backoffice og et velfungerende servicesenter til kundene.

Skreddersydd gode opplevelser
Nå er alt skreddersydd for lett tilgjengelighet og gode kundeopplevelser, uansett i hvilket ærend man kommer.

– Med åpne dører og åpent landskap, ønsker vi at det visuelle inntrykket skal underbygge vårt fokus på imøtekommenhet og høye serviceinnstilling. Uten vegger som skiller de ansatte, heves også automatisk kompetansen hos de som sitter her. Saker blir behandlet og drøftet over bordene, som gir bredere innsikt og mer kunnskap.

- Felles uniformering av de ansatte, er også et synlig bevis for at alle representerer bedriften når de er på jobb, forteller Wernersen.

Resepsjonen og ordrekontoret ligger også tett på, som letter logistikken ytterligere.

- Med våre medarbeidere i resepsjonen som dirigerer ordrene og trafikken inn, og har full oversikt over alle på kundesenteret, går det ikke lang tid før kunden får den hjelpen han eller hun ønsker. Vi har alltid vært kjent for god service ut mot kundene, og med god service, raske og effektive svar, setter våre kunder stor pris på.

- Markedet er konkurranseutsatt, og det går ofte på pris. Men har du en god service, men raske og effektive svar til kundene, så vil det være en stor fordel!

Skal kunne svare på alt
Med den kompetansen Høiax nå har samlet på sitt nye servicesenter, skal de kunne svare på de aller fleste spørsmål knyttet til produkter, leveranser etc.

- Vi tegner og beregner gulvvarme som ofte inkluderer varmepumpeløsninger, og prøver å hjelpe rørleggeren på best mulig måte, slik at hverdagen til rørleggeren blir enklere. Det er ikke få anlegg som blir tegnet og beregnet her på huset. Den servicen ønsker vi å yte til rørleggerne, da kundefokus og å skape gode relasjoner er svært viktig, sier han. Vi ser på oss selv som en systemleverandør, hvor våre kunder kan få hele løsningen fra oss.

- En rørlegger som står for et bygg, finner alt tilgjengelig her. Det er bare å ta kontakt, så vil han få svar. Vi har ikke alle løsninger på plass i dag, men gjennom en tett dialog med markedet, har vi muligheter til å utvikle oss og levere det som til en hver tid etterspørres. Det styrker både våre kunder og oss.

Neste steg
Høiax er fremoverlent, og har alltid minst ett øye på hvordan de skal møte kundens fremtidige behov og krav.

- Ja, helt klart. Vi har ikke tenkt stoppe her, vi skal utvikle oss videre i forhold til kundeservice. Direkte kommunikasjon, blant annet via chat, er noe den yngre generasjonen som er på vei inn i bransjen nærmest tar for gitt. Dette er forhold må vi ta hensyn til når vi skal tilpasse våre tjenester og vår kundeservice. Åpningstider av servicesenteret er også noe vi vurderer fortløpende, sier han.

- Vi tar nå servicen til et nytt nivå. Til beste for både våre kunder og oss selv, avslutter Wernersen.