- Vi har gjort det tradisjonelle som Comfort står for, og vi har kjørt 11 kampanjer i 2007. Dette har definitivt gitt resultater med god vekst i vareomsetningen i butikkene, sier han. Den største veksten - på hele 11 prosent var på vareområdet installasjonsdeler, og noe svakere på synlige VVS-varer. En årsak til dette ifølge Strand Jacobsen kan være en bransjeglidning, men vel så mye hva som bygges. Det har vært en vridning fra store eneboliger til mindre enheter og blokkleiligheter. Også byggeteknikken har endret seg med blant annet prefabrikerte bad. Dette tar omsetning på bekostning av synlige VVS-varer. Han mener at kjeden skal ha en omsetningsvekst på drøyt 5 prosent dette året. Halvparten som følge av prisvekst, og den andre halvparten som et resultat av rekruttering og andre veksttiltak. Mens selve markedsvolumet vil bli omtrent som i 2007. Strand Jacobsen er ikke så bekymret for den nedgangen i markedet mange nå mener vil komme. Og sier at Comfort er rustet til å møte dette. Derimot er han ikke sikker på om det er så bra med de tendenser man ser til overetablering i bransjen. - Bransjen består stort sett av små lokale håndverksbedrifter, og disse er sårbare, sier han men avviser at han er redd for konkurranse. Comfort består i dag av en innkjøpspool på 120 bedrifter med en samlet omsetning på 1, 6 milliarder i 2007.