- Det har vært en hektisk høst, hvor flere og flere kunder handler på nett, opplyser segmentdirektør VS, Per Erik Strand hos Onninen til www.vvs-forum.no

Onninen har hatt få eller ingen startproblemer, men Per Erik Strand innrømmer at det tar litt tid å introdusere en ny aktør.

- Et nytt konsept og en ny aktør vil måtte bruke noe tid, men alt har svart til forventningene, påpeker Strand.

Hele varespekteret
Den mest konkrete erfaringen som Onninen har gjort denne høsten, er altså at flere enn man trodde på forhånd føler seg bekvemme med å handle på nettet. Mange små og mellomstore bedrifter ser fordelen ved netthandel. Det gir dem en enklere og mer kostnadseffektiv hverdag.

- Vi er også i kontinuerlig dialog og forhandlinger med rørleggerbedrifter, kjeder og entreprenører, påpeker Per Erik Strand.

- Noen spesielle markedssegmenter som skiller seg positivt eller negativt ut?
- Nei, i og med at vi kun lagerfører det rørleggerne benytter hver dag, altså ikke VA eller utpreget industrimateriell, så selger vi fra hele vårt varespekter.

Klare målsetninger
Per Erik Strand og Onninen har klare målsetninger for 2012, som blir det første hele driftsåret rettet inn mot VVS-markedet, men noen klare tall knyttet til ambisjonene vil ikke Strand ut med på nåværende tidspunkt.

- Vi har klare målsetninger for neste år og målet er satt. Det samme er veien videre, understreker direktøren.

Onninen har for øvrig alle VVS-ansatte på plass. Sist tilskudd på stammen er en Prosjektkoordinator. Han begynner 1. desember og har mange års erfaring fra rørleggerbransjen. Vedkommende skal arbeide med prosjektforespørsler, som Onninen har hatt mange av i løpet av høsten.