- Vi arbeider med innovasjon innen alle områder. Både produksjonsprosess, logistikk og produktutvikling. Bærekraft er et viktig ord her, for Geberit arbeider hele tiden for å bedre våre produkters bærekraft både innenfor produksjon, men også i bruk hos sluttkunden, sier Wenche Sydhagen i Geberit Norge i en pressemelding.

- For Norges del, er vår daglige kontakt med markedet viktig for å fange opp lokale behov og ideer. Dette videreformidler vi til konsernet, som tar dette med i utviklingen.

Sydhagen fremhever spesielt et eksempel når det gjelder å ta kundene med i utviklingsprosessen.
- Når vi utviklet våre nye gulvrenner, CleanLine, gjennomførte Geberit en test som involverte håndverkere fra fire land, med det formål å finne ut om det nye produktet holdt mål. Oppgaven håndverkerne sto overfor var enkelt forklart: Hver av dem skulle installere en CleanLine-gulvrenne i to forskjellige installeringssituasjoner som var forberedt av Geberit. Håndverkerne fikk ferdigpakkede prototyper av produktet og et utkast til installasjonshåndboken. Her fikk man fort se hvordan produktene ble montert og håndtert. Det ga masse nyttig informasjon i prosessen videre, til helt ferdig produkt.

Arne Håkon Burdal, administrerende direktør Geberit AS mener dette beviser at Geberit hele tiden arbeider med innovative løsninger i samarbeid med sine kunder. - Dette gir gode resultater, og skaper gode gjennomtenkte produkter.

Geberit var også på topp 100 listen til Forbes i 2014.