Oslo VVS senter selger baderomsprodukter som aldri før. Omsetningen hittil i år har økt med 12.9 prosent, og fortsatt er det kun butikksalg som generer inntekter. Nettsatsingen har blitt utsatt noen ganger grunnet for stor aktivitet i butikken.

Litt motstrøms
Daglig leder Lars Henrik Andresen i Oslo VVS Senter kan ikke annet en å si seg fornøyd med de første fem månedene av 2015.
- Etter det jeg hører om dagen opplever vi i hvert fall en positiv utvikling og pilen peker rett vei. Vår vekst er litt motstrøms i forhold til markedet ellers. Vi hadde tidenes år i 2013 med en omsetning på rundt 45 millioner, og hvis utviklingen fortsetter slik det har startet, håper vi å krype over 50 millioner i år, sier en optimistisk Andresen.

Er dedikerte på det vi driver med
Andresen påpeker at de er i en heldig situasjon med tanke på produktmix og utvalg. Man har friheten til å sette sammen produkter fra mange forskjellige leverandører, ut fra både pris og ikke minst design.
- Vi reiser rundt på messer for å følge med på trender, produkter og ikke minst finne inspirasjon til hvordan vi kan gjøre ting. Vi er en frittstående butikk som har frihet til å kunne tilby et svært bredt produktspekter. Det gir flere valgmuligheter en å være kjedestyrt. Da ligger det noen rammer med tanke på produkter og pris, sier Andresen.
- Vi er en dedikert gjeng på 13 ansatte som brenner for det vi driver med. Alle ansatte viser entusiasme både i humør og lyst, noe som skaper god stemning og en hyggelig atmosfære i butikken. Det gir garantert resultater.

Nettbutikk og showrom
Oslo VVS Senter har planlagt lansering av nettbutikk siden 2013, men har ikke hatt kapasitet til å komme helt i mål. Nå nærmer lanseringen seg, og i løpet av året skal et nytt showrom på over 200 kvadratmeter også stå klart. Alt dette skjer i året hvor bedriften feirer 20 års jubileum.
- Det har tatt sin tid med nettbutikken vår, men nå er ny lanseringsdato spikret. I tillegg har vi akkurat startet forberedelsene til et nytt showrom som skal være klart i løpet av året. Der kommer vil til å vise de mer eksklusive produktene, og vil innrede med vann og avløp for og virkelig vise mulighetene. Det vil ligge i tilknytning til våre lokaler, sier sjefen for en VVS-butikk i medgang.
- Når det gjelder vårt 20 års jubileum bruker vi det for alt det er verdt i vår markedsføring.
Det gir signaler om seriøsitet, og at kundene kan stole på oss. Siden det er jubileum får vi god hjelp fra våre leverandører til å kunne spille litt ekstra på pris, det trekker jo også folk.