- Det har vært et begivenhetsrikt år med blant annet etablering av vårt første utenlandskontor i Gøteborg. Vi har ansatt 6 nye medarbeidere og produktet Handyman tilpasses stadig flere og flere bransjer og brukergrupper.

Flere større utenlandske selskaper med avdelinger i Norge, har begynt å ta produktet i bruk. Det er  først og fremst bedrifter vedlikehold og service bransjen, sier markedskoordinator Line Kristoffersen i ePocket.

Dette gir oss stor tro på fremtiden og vi tar derfor utfordringen med å etablere oss i Tyskland i 2008.  Tyskland er et enormt marked  og lykkes vi her er  mulighetene mange.

Norge er langt fremme når det gjelder denne type teknologi, og i bruken av teknologien på mange plan. Innen vårt nisjemarked er Norge langt fremme i utvikling, og bruk av slike tekniske løsninger. 

Når ble Epocket etablert ?
- Seskapet ble etablert i 1998 og de første løsningene var myntet mot elektrobransjen.   

Produktets første navn var ”Travel Elektriker ” og hadde mange gode funksjoner den gangen, men den totale løsningen i dag fremstår vesentlig mer komplett.

Navnet Handyman ble innført i 2000 og det bidro til at også andre bransjer viste  interesse for produktet. Elektrikere og rørleggere har mye av den samme strukturen i sine virksomheter, så det var derfor naturlig at vi også gikk mot vvs-bransjen.

Brukerne, får de ut potensialet i produktet ?
-Vi legger mye vekt på kursing av medarbeidere og forbedring av rutiner hos våre kunder. Vi samarbeider tett og nært med Nelfo og NRL og deres medlemsbedrifter. Det er kjempeviktig at man tilegner seg den nødvendige kunnskapen, og om  hvilke bruksmuligheter og innsparinger som  løsningen gir.

I dag er bedrifter interessert i å investere i å bli kurset, noe som ikke var tilfelle for noen år siden. Det tolker vi som et positivt signal på at våre kunder ser potensialet i våre løsninger og vil ha full effekt av produktet.

I år har vi videreutviklet Handyman. Produktet har nå fått en faktureringsløsning, som gir brukerne mulighet til å fakturere på bakgrunn av data samlet på den håndholdte løsningen.

ePocket Solutions har også utviklet et MultiClient system som lar større bedrifter eller bedrifter med flere juridiske objekter, å kjøre Handyman på en installasjon.