NRL (Norske Rørleggerbedrifters Landsforening, NRF (Norske Rørgrossisters Forening og VVP (VA- og VVS Produsentene) skal bruke 3,2 millioner kroner i året, over tre år for å gi det norske folk den gode idé alltid å bruke skikkelig rørlegger.

- Vi starter opp igjen i september med blant annet annonser i trykte medier, radiospots, fornyelsen av hjemmesiden www.skikkeligrørlegger.no, pressemeldinger med mer, sier Tor Backe i NRL.

Han er opptatt av det positive at hele bransjen er med, og at både NRL, VVP og NRF yter såpass store bidrag for å gjennomføre en slik kampanje rettet ut mot markedet.

Hjemmesiden inneholder forbrukerrettet informasjon om bransjen og gode råd ved valg av håndverker. På hjemmesiden er NRLs medlemmer synlige via en søkemotor

”Verden hadde vært et bedre sted hvis alle hadde brukt en skikkelig rørlegger” het det blant annet i fjorårets kampanje. Men Backe vil ikke si noe foreløpig om innholdet i kommende års kampanje.

- Det som er viktig for oss er å skape det riktige og det gode omdømmet av bransjen, sier han.

Kampanjen skal fremheve nettopp det å bruke en skikkelig rørlegger, skikkelige, godkjente produkter og at dette skal gi skikkelige resultater til det beste for kunden.