Her har man kunnet lese om hvordan man bygger en grønn merkevare, hvordan kan et hotell spare penger, hvordan virker sjøvannskjøling, skriver selskapet i en pressemelding.

E-magasinet Blueprint utgis fire ganger i året, og forsyner rådgivende ingeniører og entreprenører rundt om i verden med de nyeste artiklene på innovative teknologier, nye løsninger og produktnyheter.

- Hver utgave av Blueprint fokuserer på et bestemt tema som er kombinert med de mest interessante og relevante lokale temaer i de landene hvor den utgis. Den elektroniske layouten gjør det mulig å kombinere fargerike og spennende bilder med teknisk informasjon, i en lettlest men informativ pakke. Temaer har inkludert avløpsvann, energi og vannmangel. Siste utgave tar for seg nye teknologier innen havenergi, opplyser markedsansvarlig Ivar Løchen i Grundfos.
- For Grundfos, var et elektronisk format en viktig faktor i beslutningen om å erstatte det tidligere trykte tidsskriftet. Et E-tidsskrift sparer ressurser og støtter bærekraftig utvikling, samtidig som den gir økt fleksibilitet når det gjelder layout, oversettelse og versjonskontroll.