Tirsdag denne uka ble nettstedet www.skikkeligrørlegger.no lansert og Hilde Jensen er blant de i bransjen som mener at dette er et viktig og godt tiltak.

God nettportal
- Vi vet at det i dag er mange forbrukere som er på nettet for å orientere seg, før de kjøper varer og tjenester, derfor er det av stor betydning at vår bransje er representert med en kvalitativ og god nettportal, fastslår Hilde Jensen.

Hilde Jensen hos Jensen Varme & Sanitær påpeker at VVS-bransjen sitter med al kunnskap om hvor viktig det er md sanitærutstyr som er godkjent etter norske forhold, med trygge garantiordninger på produktene og med muligheter for å få reservedeler og service i ettertid. Det som hele tiden har vært utfordringen, er å få denne type informasjon ut i markedet og rettet mot spesielt mot forbrukerne.

- Vi må bevisstgjøre forbrukerne om tryggheten ved å handle sanitærutstyr hos rørleggeren, for ikke å få doble kostnader senere, på et produkt som ikke holder mål. Det viser seg også at kjente merkevarer ikke er noe dyrere enn hos andre aktører i markedet, men ved at disse aktørene ofte markedsfører mer ukjente varer, uten nødvendig kvalitet og godkjenning md lavere pris, gjør at forbrukeren tror at kjente merkevarer også er billigere hos dem. Slike oppfatninger kan vi få endret gjennom å bruke det nye nettstedet aktiv.

Informasjon viktig
- Hvilke andre konkrete forhåpninger har du til www. Skikkeligrørlegger og for så vidt hele kampanjen som er satt i gang?
- Med et forbrukerrettet nettsted håper og tror jeg at vi skal få ut informasjon som er viktig og relevant før forbrukeren handler ulike typer sanitærutstyr. Vi får ofte besøk av folk som har fått problemer med billige og ukjente produkter.

Forbrukerne får ofte beskjed om å kontakte en rørlegger for hjelp i ettertid og ofte er det hjelp vi ikke har mulighet for å gi. Noen ganger må man rett og lett kjøpe nye produkter hos oss og følgelig bli totalkostnaden for kunden unødvendig høy, sier Hilde Jensen.