- Jeg jobber med å samle inn og analysere de ulike markedsaktivitetene, både kjøp av annonser og redaksjonelle artikler, i disse dager. Av den grunn er det litt tidlig å komme med detaljer, men jeg kan bekrefte at kampanjen fortsetter neste år, opplyser kommunikasjonssjef i NRL, Tirill Ilebekk Hansen til vvs-forum.no.

Det er rørbransjens tredje kampanjeperiode som nå er i ferd med å bli avsluttet. Det er bransjeorganisasjonene NRF, VVP og NRL som står bak dette initiativet.

God mediedekning
- 2010 har vært et godt år for kampanjen. Det har vært god mediedekning og hyggelige tilbakemeldinger fra bransjen. Publikum har også respondert positivt.

Kommunikasjonssjef Tirill Ilebekk Hansen understreker at begrepene ”skikkelig rørlegger” og ”skikkelige produkter” begynner å feste seg både eksternt og internt. Det er også hyggelig at flere redaksjoner tar kontakt på eget initiativ og ønsker å benytte seg av bransjens kompetanser på en helt annen måte enn tidligere.

- Tidligere måtte vi ta kontakt med redaksjonene gjentatte ganger for å få en sak ut til publikum. I dag ser vi altså at flere og flere redaksjoner oppsøker oss for å diskutere fagspørsmål, be om ekspertuttalelser eller hjelp til å finne gode saker, sier Ilebekk Hansen.

Det tar tid
Det er i forbindelse med kampanjen utnevnte tre talspersoner. Hilde Jensen, Anders Fossen og Carsten Engh har hat denne oppgaven og alle tre fortjener honnør for en godt utført jobb.

- Vi gleder oss til å fortsette samarbeidet med de tre. Alle tre har blitt tatt godt i mot av bransjen.
NRF, VVP og NRL har hele tiden vært inneforstått med at det tar tid å bygge opp en merkevare og skape oppmerksomhet rundt en ny annonsør. En sterk medieposisjon kommer over tid og baseres på hva man leverer i markedet over lengre perioder.

Løsnet i 2010
- Det er derfor hyggelig at 2010 ble året det virkelig løsnet, fastslår kommunikasjonssjef, Tirill Ilebekk Hansen.
Styret i NRF 21. desember vil bli forelagt enn mer detaljert og omfattende rapport om selve kampanjen. www.vvs-forum.no kommer tilbake til saken.

Sjekk gjerne www.skikkeligrørlegger.no om du ønsker å se nærmere på kampanjens nettsider.