- Dette er en viktig milepæl både for oss i butikken og for leverandøren når vi nå snart har solgt så mange kraner, sier Lars Erik Røe Magnussen.

Korsbakken AS har i flere år satset på merkene Damixa og Newform og selskapet har hatt stor fremgang. Disse merkene har ført til at Korsbakken AS har sikret seg betydelige markedsandeler i hele landet. Damixa har flere ganger vunnet internasjonale priser både for sitt funksjonelle og stilfulle design. Senest i våres ble hånddusjen, Contur Grande kåret til beste dusjopplevelse av bladet ”Vi Villa”. Nå er altså denne suksessen løftet videre med prosjektet i Trondheim.

2 000 kraner
Den kunden som kjøper kran nr. 2 000 vil få et gavekort på en av Trondheims beste restauranter med middag for to personer. Går alt etter vil det skje ganske raskt.

- Slike varer som dette krever god plass for at de skal bli godt synlig og prioritert. Vi har satset mye på den nye prøveshopen og er altså meget godt fornøyd med resultatet, både salgsmessig og utseendemessig, fortalte daglig leder i Korsbakken AS, Arne Korsbakken ved åpningen av den nye shopen tidligere i år.

Tempe Vvs Senter AS har altså hatt suksess med å ha fokus på sluttbrukeren. Lars Erik Røe Magnussen påpeker at det er viktig å ha kunnskap om kranene og sterkt fokus på brukeregenskapene.

Design er viktig
- Design spiller også en viktig rolle, sier Røe Magnussen og legger til at med merkene Damixa og Newform, så har man funnet det utvalget som går fra billige til et dyre. Butikken har kraner som spenner over hele prissegmentet.

- - Det at vi også har fått god oppfølging fra Korsbakken betyr mye. Vi føler at vi blir ivaretatt og det er et lite varsku til en del av de typiske grossistleverandørene som bruker vel så mye tid på grossistene i stedet for butikkene med fokus på sluttbrukere, mener Lars Erik Røe Magnussen.

Satser på faghandel
Lars Erik Røe Magnussen hos Tempr Vvs Senter AS legger til at bransjens utfordring er at man i større grad må være mer bevisst på å kunne tilby kundene kraner til riktig pris og riktig kvalitet.

- Våre største konkurrenter er uansett byggevarekjedene og nye sammensetninger av for eksempel flisforretninger. Vi ønsker jo at kundene skal kjøpe et VVS-produkt hos en fagbutikk og ikke gå i hvilken som helst butikk å kjøpe en kran. Kundene har krav på den beste oppfølging og service i forhold til reservedeler og at man i ettertid kan få den hjelp man trenger. Vi ser at mange kunder, som har kjøpt kraner hos andre kan få problemer og oppsøker oss til slutt likevel. Ofte har ikke vi de aktuelle reservedelene og kunden må kjøpe ny kran hos oss, så vi vil fortsette å skjerpe oss og jobbe enda hardere fremover som en ren faghandelbutikk, sier Røe Magnussen.