Oslo VVS Senter har omsatt for henholdsvis 48 og 46 millioner kroner de siste to årene. – Det lever vi godt med, men venter  å se 50-tallet snart , sier daglig leder Lars Henrik Andresen.

Salget av baderomsprodukter over disk holder seg med andre ord svært godt for VVS-butikken. Så langt i år, ligger de en prosent over fjoråret, og håper og tror på en god høst.

- Men det gjør seg ikke selv, konkurransen er knallhard. Vi må hele tiden være ”på”, følge trendene og tilby det kundene etterspør, sier Andresen

- Ved at vi er en frittstående butikk, kan vi selv håndplukke utvalget fra en rekke små og store produsenter. På den måten kan kundene få akkurat det badet de drømmer om til konkurransedyktige priser.

Butikken på Furuset har med sine 1200 kvm landets største utvalg.  Her finner du alt av VVS-produkter og -utstyr, samt inspirasjon og ideer gjennom et stort utvalg av utstilte løsninger.

Saken fortsetter under bildet:

- Vi kan tilby en konkurransedyktig pris, størst utvalg i butikk i Norge og kompetent fagkunnskap, sier Andresen[/caption]

Forbruker og proff
Lars Henrik Andresen anslår fordelingen av omsetningen til 75 prosent forbruker og 25 prosent proff, med en gradvis økning mot proffmarkedet.

Han kan fortelle at de nå er i gang med å ferdiginnrede et designrom på 200 kvadratmeter med eksklusive produkter,  med  Gessi, Catalano Dornbracht, Duravit, Alape og Imperial  – produkter skapt for velvære og nytelse.

- Utstillingen er  beregnet på arkitekter, interiørarkitekter men også forbrukere  generelt  som vil ha det lille ekstra. Derfor skal vi også  ta med oss Gessi på  Designers Saturday i september, en arena hvor nettopp arkitekter, interiørarkitekter og designinteresserte  kommer for å oppdage nye produkter.

- Jeg føler markedet for oss er todelt ; de som vil ha god standard til en god pris , og de som ser på badet som et rom for gode opplevelser og nettopp vil ha det lille ekstra som gjør baderomsopplevelsen til noe mer, sier han.

Har registrert samarbeidet
Andresen har selvsagt registrert det inngåtte samarbeidet mellom Byggmakker og Varme&Bad, uten at han har reflektert for mye over akkurat det.

- Ideelt sett ønsker nok mange å handle alt på ett sted, men om det lar seg gjøre i praksis, gjenstår å se. Man kan uansett ikke levere alt.

- Men vi har fokus på oss selv og hva vi skal være gode på, legger han kjapt til.

- Her blir kundene møtt av det største utvalget og de beste medarbeidere som kan veilede og rådføre deg. Det er det vi er gode på, og det er det vi vil fortsette å dyrke.

Nettbutikk
Oslo VVS Senter åpnet nettbutikk i fjor, men Andresen påpeker at det ikke er her  hovedvekten av omsetningen kommer men at det er et positivt bidrag til helheten. Man må i dag kunne tilby netthandel til forbrukeren som en del av butikkvirksomheten, påpeker han.

- Vi kan tilby en konkurransedyktig pris,  størst utvalg i butikk i Norge og kompetent fagkunnskap. Derfor blir nettbutikken viktig først og fremst fordi det er en inngangsport til selve butikken, hvor kundene kan ta og føle på produktene.  Og da gjennom våre kompetente ansatte og en utstilling som  tilfredsstiller  forbrukeren, gir dette  kunden en merverdi.

- Dette har vi lyktes bra med de siste årene og akter å fortsette med det, understreker han.