- Dette var hyggelig og det er klart vi er stolte, kommenterer Frode Fjeldstad, som har koordinert tilbudet.
COWI er ansvarlig for konseptforslaget for de nye energi- og ressursløsningene på flyplassen.

Evalueringsrapporten som flyplassledelsen har sendt tilbake er meget positiv.
COWI er inne med svært mange fagområder under utbyggingen av den nye terminalen på flyplassen. Hovedvekten ligger altså på vvs-fagene, energi og miljø. I tillegg kommer IKT, renovasjon, PA, brann og akustikk.
COWI har gode referanser i forbindelse med utbygging av flyplasser. Nå holder selskapet på å bygge to flyplasser i Oman.

Det skal nå utarbeides en skisse- og forprosjekt til ny terminaløsning. Det er forventet at Avinor-styret skal fatte et endelig byggevedtak i oktober 2009.

I tillegg til COWIs tunge engasjement på Oslo Lufthavn Gardermoen, er det Narud-Stokke-Wiig, Norconsult, Aas-Jacoben og Ing. Per Rasmussen som er med i det tverrfaglige teamet som er foretrukket.
COWI ansetter i disse tider flere medarbeidere. Staben bygges opp innen en rekke fagområder. Arbeidet på Gardermoen alene er ikke årsaken til dette. COWI har også siket seg flere andre, nye oppdrag.
- Oppdraget på Oslo Lufthavn Gardermoen er det største landbaserte flerfaglige rådgiverprosess i Norge som er utlyst og utviklet på denne måten, opplyser Frode Fjeldstad i COWI.