Dette er en pressemelding fra Comfortkjeden:

Strategien til markedslederen er enkel: Øke markedsandelene ved å gi mer til kundene. Det betyr et nytt konsept med større butikker, bedre valgfrihet og selvfølgelig kombinasjon med det viktigste – rørleggere med hjerte for faget. Det er ventet at omsetningsøkningen blir 20 prosent i forhold til den ”gamle” butikken i Brumunddal.

Med grunn til å smile
- Dette er den største nyheten for badeglade nordmenn siden vannet, spøker kjedeleder Knut Strand Jacobsen.
Han har all grunn til å smile, siden Comfort-kjeden feirer 35 år med å gi mer til kundene. I disse ”krisetider” er det flere som får øynene opp for å kose seg på hjemmebane.
Den store fullskala rørleggerbutikken på totalt 1.500 kvadratmeter er en del av Comforts sterke vilje og evne til å levere tidligere vedtatte strategier.

Over alle forventninger
En uke etter åpningen i Brumunddal melder daglig leder Pål Hagen om en respons over all forventning. Folk sto i kø lenge før dørene åpnet og de slapp inn for å møte fremtidens rørleggerbutikk.
I Comforts første fullskala storbutikk tas konseptet helt ut.
- Her skal det ikke bare selges. Kompetansen er på topp i alle ledd, fra butikkpersonalet til designeren som skal hjelpe kundene og ikke minst skiltes det med hele fire meste og 17 rørleggere med svennebrev. Omsetningen skal økes betydelig i forhold til tidligere.

Overlegen stil
- Meningen er å tilby kundene alt på en flate, oversiktelig, innbydende, design og med en hittil ukjent spennvidde i varer. Dette skjer uten at det går på bekostning av selve butikkdesignet, som er overlegent alt annet som tidligere har vært presentert i Norge av en rørleggerkjede. Størrelsen på lokalet, i kombinasjon med en tradisjonsrik solid bedrift med historie tilbake til 1969, underbygger budskapet om at dette er rørleggere med hjerte for faget.

Viktige pilotprosjekter
Daglig leder Pål Hagen understreker at en butikk av dette kaliber er i stand til å betjene alle typer kunder, og vil bygge opp under selskapets allerede gode resultater.
- Målet vårt er ikke bare å skape god butikk og et enda mer lønnsomt kompetansesenter, men også bane vei for andre comfortører som allerede er størst men vil bli større.