Administrerende direktør Knut Strand Jacobsen sier at Comfort-skolen er en del av strategien for å bygge kompetanse for å innfri proffmarkedets krav og tilfredsstille kresne forbrukere.
Det er et bredt og faglig sterkt kurstilbud som er utviklet. Comfort investerer betydelige beløp i oppdatering av den enkelte rørleggers fagkunnskap. Samtidig tas medlemsbedriftenes behov for forretningsmessig utvikling på alvor.

Faglig styrke
I Comforts nye lokaler på Kjeller er det gode lokaler for kursing. Her skal all undervisning skje, her blir det også en felleseksamen Mod. B. BVN 25. og 26. november.
- Våre medlemmer får et faglig godt tilbud i et riktig miljø. I tillegg til at det bygges sterkere relasjoner med kjedekontoret og at vi utnytter våre lokaler maksimalt, oppnår vi også effekter siden Grossisten Syberg nå er samlokalisert med oss. Vårt showroom med fast utstilling av egne merkevarer og andre fasiliteter er meget godt egnet, forteller Strand Jacobsen.
Kursene starter allerede 3. mars. Det er et tydelig tegn på Comforts vilje og evne til utvikling at også de butikkansatte skoleres godt. Første kurs er nemlig Våtromskurs for butikkansatte BVN.

Snakk med Comfort
- Vi skal ha kompetanse i alle ledd. Ikke fordi det kreves, men fordi vi skal gi våre medlemsbedrifter og deres ansatte topp kunnskap og være i stand til å gjøre en best mulig jobb for sine kunder. Det er ikke uten grunn vi endrer slagordet til ”snakk med oss”. Kunden skal kunne snakke med Comfort-ansatte og få vettuge råd og god veiledning, påpeker kjededirektøren.
Kursene følger dermed opp med Grunnmodul BVN, videregående kurs i tegneprogrammet Winner, Cordel kalkulasjon og startkurs for nyansatte. 27. april blir det for eksempel et teknisk fagseminar, og den 28. april settes det fokus på egne merkevarer.
- Våre egne merkevarer selger svært godt, og vi ønsker selvfølgelig å skolere våre ansatte i disse, beretter Strand Jacobsen. Comfort har høye ambisjoner på medlemmenes vegne.

Skal selge mer
Ting henger sammen i Comfort. Den nye strategien som ble presentert på kjedens kick-off på Gardermoen er solid fundamentert hos medlemmene.
Markedssjef Einar Evje kommenterer at Comfort går fra å være kvalitetsutfører til også være spesialisten.
- Vi spisser budskapet og skiller Comfort fra resten. Potensialet ligger der for å gjøre det enda bedre. Det nye konseptet handler om kunden, er aktiviserende og tar oss tidligere inn i kjøpsprosessen til kundene våre og bygger kjennskap og kunnskap til bredden, påpeker han.

Klok pengebruk
Comfort skal bli tydeligere og bruke markedspengene klokt. Mens TV er profilbyggende skaper avis butikk. Nå åpner Comfort også for lokal forsterkning av sentrale kampanjer. Sammen med kompetanseheving av rørleggere og butikkansatte rustes det opp til skjerpet oppmerksomhet og styrking av konkurransekraften.

Kilde: Pressemelding fra Comfort: