Den nye websiden lanseres parallelt med kjedens nye reklamefilm som går på TV2. Og her er det fokus på at det er tryggest å overlate jobben til fagfolk.

- Alt er tilrettelagt for navigering mot konkrete eksempler. Produktvelgeren gir kunden mulighet til å finne det behov han har, og i tillegg kan det ”hentes” relaterte produkter. Vi legger inn hele vareutvalget med priser, og for å kjøpe er det bare å gå til fagfolk i butikken, forteller markedssjef Einar Evje i Norges eldste rørleggerkjede.

Nettstedet sier "Snakk med oss", og i Comfort-butikkene som det finnes nær 100 av i Norge, kan brukerne lete frem produkter før de henvender seg om råd og installering hos fagfolk.

Websiden har ”Comforthjemmet” – et virtuelt hus og produktvelgeren gir tilgang til ulike vareområder, og sorterings- og søkefunksjoner er tilrettelagt for de forskjellige brukergrupper.

De fleste Comfort-butikkene har et eget inspirasjonshjørne med tilgang til nettsiden, brosjyremateriell og tegneprogrammer slik at forbrukerne kan se produkter og resultater. Her kan kunden legge opp egen huskeliste og se hva herligheten koster.

- Det kommer tydelig frem at vi satser på kvalitet i alle ledd. Ting henger sammen, og for at vi skal kunne yte best mulig service overfor så vel medlemsbedrifter som butikkunder er det viktig å fokusere på å bygge opp under at det er hos rørleggeren du får kvalitet. Nettet er et utmerket sted for inspirasjon, men for å kjøpe trygt og få et resultat som oppfyller forventningene må kundene gå i butikken, påpeker Evje.