Comfort sikter enda mer inn på forbrukervaner og skal ta frem et konsept med navn Storbutikk. Kjeden skal legge mer til rette for at butikkene bedre kan utnytte areal, utvide og bli mer profesjonelle i salg og presentasjon av varer og kunnskaper.

Kjeden har også utviklet et søsterkonsept under navnet Proffrør. Dette er et innkjøpstilbud til rørleggere som ikke har butikk, men som fortsatt ønsker å drive kun som håndverksforretning.

Så langt er 15 rørleggerbedrifter med i dette konseptet, etter at det ble lansert i januar.

- Vi ønsker ikke en rask utvikling med ”rov-rekruttering”. Hver bedrift blir grundig sjekket.

- Vi skal være sikre på at de er profesjonelle, og utøver faget slik det skal være, sier adm. direktør i Comfort Kjeden AS, Knut Strand Jacobsen. Han ønsker ikke assosiasjon med useriøsitet.

Andre aktiviteter er å gi kompetanseheving innen prosjektleveranser d.v.s. innen ny installasjonsteknikk og støtteopplegg i anbudsprosesser innenfor Comfort Kjeden.

Strand Jacobsen understreker at dette ikke går på prissamarbeid, men om utveksling av blant annet kompetanse og arbeidskraft, samt programvare og andre støttesystemer innen rør og anleggsvirksomhet.

- Vi ønsker å ha mer fokus på at vi er rørleggere. Det har ikke vært nok oppmerksomhet rundt dette tidligere, og vi er i for stor grad blitt assosiert med kun våre vareutsalg, det vil si butikkene, sier han.

Comfort består i dag av en innkjøpspool på 120 bedrifter med en samlet omsetning på 1, 6 milliarder i 2007.