Comfort-kjeden arrangerte denne uken Comfortmessen på Gardermoen. I følge markedssjef Kari Øgle Kjensberg og daglig leder Vidar Skoglund er kjeden inne i en meget positiv utvikling.- Det å splitte den opprinnelige Comfortmessen i to, begynner å gi oss gode bevis på at det har vært en riktig beslutning. - Butikk har alltid vært viktig i Comfort, men vi har også de senere årene hatt betydelig mer fokus på prosjektmarkedet, sie Skoglund. Saken fortsetter under bildet: Markedssjef Kari Øgle Kjensberg og daglig leder Vidar Skoglund er godt fornøyd med årets Comfortmesse. -
Tilbakemeldingene vi har fått fra våre medlemmer er svært hyggelige å ta med seg videre i det daglige arbeidet.[/caption] Under Comfortmessen var det samlet over 140 medlemmer fra hele 70 butikker rundt om i landet. I tillegg stilte leverandørene mer mannsterke enn noen gang med totalt 190 personer fordelt på 46 produsenter og leverandører. Stort engasjement Markedssjef Kari Øgle Kjensberg som nylig kom tilbake til Comfort-kjeden etter en liten periode ute av bransjen, forteller entusiastisk til VVSforum at hun ikke har sett maken til engasjementet og positivitet blant de ansatte i medlemsbedriftene. -  Dette har vært et fantastisk arrangement, med en utrolig god stemning. Vi får masse hyggelige tilbakemeldinger, og jeg er imponert over engasjementet til medlemmene og ikke minst leverandørene. Det har vært meget bra oppslutning fra medlemsbedriftene, og det tar jeg som en bekreftelse på at de ønsker å vite mer og holde seg oppdatert, og ikke minst føler at de får noe igjen ved å delta her. Medlemmene fikk også en presentasjon av kjedens fem retters meny, som består av tilbud og hjelp til blant annet å skreddersy facebook, varmepakkeløsninger og kjedens produktsortiment, for å nevne noe, sier Kjensberg. - Vi hadde engasjert Bård Tufte Johansen som konferansier og til å lede festmiddagen tirsdag kveld, og det ble akkurat så bra, flott og morsomt som vi hadde håpet på. Kåringer I løpet av kvelden var det tradisjonen tro flere kåringer av både leverandører og comfortører.  Årets leverandør på synlige produkter  2017 ble Linn Bad, mens Pressalit fikk prisen for messens beste stand. Årets Comfort butikk ble Comfort Lier Flis og Bad AS. Saken fortsetter under bildet: Her har har vi en glad gjeng fra Linn Bad som ble valgt til årets leverandør av synlige produkter i 2017. Linn Bad stilte med et slagkraftig team under messen.[/caption] Utvikler oss i riktig retning Comfort har valgt å dele messe-arrangementene og kompetanseheving i to, der det som gjelder de synlige produktene legges til Comfortmessen, mens det rørleggerfaglige knyttet til produkter og opplæring, er lagt til Teknisk Fagseminar. Seminaret er spisset og tilpasset rørleggeren, prosjektlederen og den administrative delen i rørleggervirksomhetene. - Vi har delt våre fagfolk inn to grupper. Comfortmessen som vi arrangerer i februar, er beregnet på de som jobber i butikk, og skal fronte de synlige produktene. Men mange medlemmer har også begynt å jobbe mer prosjektbasert. Det har en sammenheng med satsingen på kunnskap og kompetanseheving gjennom vårt tekniske fagseminar. Det er beregnet på rørleggerne, prosjektledere og de som jobber med tekniske produkter, sier daglig leder i kjeden, Vidar Skoglund. - Delingen har vært en ubetinget suksess, og vi begynner nå å merke resultatene av denne endringen. Vi vokser på prosjektmarkedet, noe vi er utrolige stolte av disse tider. Med denne justeringen får vi rett folk på rett plass, og leverandørene får mer ut av å snakke med de rette medarbeiderne i kjeden, det være seg tekniske produkter eller synlige produkter. Det er nok å gjøre om dagen? - Ja, uten tvil. Medlemsbedriftene har nok å gjøre, og kapasiteten rundt om i landet er på enkelte steder sprengt. Det er selvfølgelig litt stedsbetinget i forhold til hvor man holder til. Merker dere noe til konkurransen fra netthandel og lavprisbutikker? - Butikkene merker selvfølgelig konkurransen der ute fra både konkurrenter, byggevare og netthandel. Men det skjerper oss enda mer, det er vi som kan faget, og det skal Comfort vinne på. Folk vil ha trygghet, gode råd og en sikker partner å forholde seg til. Forbrukeren søker kunnskap på nett, og det er selvfølgelig viktig at vi hele tiden orienterer oss i landskapet i forhold priser og tilbud.. Men sjefen i Comfort er klar på at kjeden har en solid og god merkevare å tilby markedet. - Det skal gi kundene trygghet, og de skal oppleve kvalitet i dialog med oss. Jeg må understreke at det er usedvanlig moro om dagen, når vi ser resultater av det vi mener  er riktig kurs og satsningsområder for oss. Vi deler erfaringer og kunnskap internt i kjeden, mer en noen gang, sier en oppstemt daglig leder i Comfort-kjeden, etter en vellykket Comfortmesse. Bildet under: Pressalit fikk prisen for Comfortmessen beste stand i år.