John Ivar Nodland takket av som styreformann og ble gjort ære på for sin gode innsats de siste tre årene.
Heder og ære

Tidligere daglig leder av Syberg VVS, Jan Storbraaten, fikk Comforts Hederspris – hans innsats for Comfort-kjeden og Syberg VVS burde være godt kjent i VVS-bransjen.
Det ble en kraftig markering av VVS grossisten Syberg VVS, som nå er på plass i Comfort-Huset på Kjeller. Det er ventet mye av samlokaliseringen og de nye mulighetene disse gir av synergieffekter for hver enkelt medlemsbedrift og kjeden sentralt

Øker slagkraften
- For hver krone som omsettes gjennom Syberg øker vi slagkraften til egne eiere, og styrker grunnlaget for våre snart 100 butikker, poengterte salgs- og markedsansvarlig Jens Østeraas under den årlige ”buksesele-seremonien” hvor han gjennomgikk resultater og innviet nye medlemmer i ”millionklubben” – de som handler for mer enn en million kroner gjennom Syberg. Røde bukseseler ble i år tildelt Comfort Fredrikstad Arne Nilsen AS, Ole Løvås AS, Comfortbutikken Skårer AS og AS Haugland VVS.

Årets bedrift

Den tradisjonsrike og høythengende prisen Årets Comfortbedrift gikk til Mæland Rør AS, Vigrestad ved Bryne. Kjell Inge Mæland og Bjørg Helen O. Mæland har gjort en strålende innsats, noe som har gitt både faglige og økonomiske gode resultater.
- De følger ikke bare opp lojalt kjedens programmer for butikk og utvalg, men de gjør alltid noe ekstra som bidrar positivt for eget selskap og kjedens omdømme, bemerker administrerende direktør Knut Strand Jacobsen.
I år var juryen meget klar i sitt valg, og fra scenen kommenterte Mæland med glede at prisen er velkommen: - Vi arbeider hardt og tjente mye penger i fjor, dette gir inspirasjon til å stå på videre!

Bretter opp ermene
Kjedens egen økonomi er bunnsolid, og så vel regnskap og budsjett ble godkjent. Det samme gjelder videre planer om utrulling av nye konsepter, bilreklame og aktiviteter for kommende periode. Hele årsmøtet var i det hele tatt preget av meget god stemning og positiv samarbeidsånd.
- Vi har lagt et relativt godt år bak oss, og forventer å komme gunstig ut av 2009. Vi tar imidlertid høyde for at det må arbeides både mer og smartere for å opprettholde en sunn inntjening kommende periode, kommenterer den nøkterne kjedesjefen.

Sunne verdier

Det ble imidlertid kommentert under presentasjonen av aktiviteter den siste perioden at Comfort har kommet heldig ut med flere av sine markedsprosjekter. Den oppsiktsvekkende reklamefilmen ”The Getaway” hvor britiske Alan Ford slår gnister som mislykket bankraner, har gitt solid uttelling. Oppmerksomheten har gitt godt besøk på kjedens nye kundevennlige nettsider. Resultater skapes også i praksis ved utrulling av et nytt butikkonsept hvor kunden står i fokus, og det hegnes om verdier som fagkunnskap, tillit og trygghet