– Vi skrøt gjerne av at vår forrige modell var den enkleste å montere, nå har vi tatt et langt skritt videre. Det nye systemet sparer cirka 15 minutters montasjetid, noe som teller i en tid da arbeidslønnen utgjør en stadig større del av jobben. Til den nye cisternen har vi også nye trykkplater, som bare skal presses på plass. I tillegg til tidsbesparelsen kommer at flere feilkilder er eliminert.

– Cisterner er et stort produkt for Geberit, fremheve Andreas Ingrud. – Mange leverandører har todelte cisterner, vi har helstøpte cisterner som er trykktestet på fabrikken. I tillegg til salg under eget merke, er Geberit en stor OEM-leverandør, bl.a. til Gustavsberg.

En ny finesse er at føttene holder riktig høyde mens Duofix-elementet monteres, slik at montasjen nå kan gjøres av én mann. Samtidig er det lagt ut noen godbiter som skal friste forbrukerne, forteller Ingrud:
– Vi har mange nye betjeningsplater for tilpasning til kunden, du kan selv bestemme hvordan platen skal se ut, for eksempel med et familiebilde.

Andre store nyheter var det ikke fra Geberit nå under høysesongen for pølsedager hos grossistene. Men det hører med til sommerens gleder for Geberit AS at alupexsalget går strykende, og også der har Geberit litt ekstra å by på: alukjernen er tykkere enn hos konkurrentene.
– Vi har hatt alupex i 15 år og vinner nå markedsandeler, forteller Andreas Ingrud.

Men en netto omsetning på 212 millioner kroner i 2007 er Geberit AS i Norge det største Geberit-selskapet i Norden.