Bad og Flis holdt tidligere til på Økern men har nå flyttet til Kongsveien på Nordstrand. Plasseringen er midt i et kjøpesterkt nedslagsfelt og har vist seg å være en klok beslutning for virksomheten. Bad og Flis har i dag 8 ansatte med ulik yrkeserfaring. Med egen snekker, murer, flislegger,rørlegger og ikke minst prosjektleder utfyller de hverandre, og alle er med på prosjektene i ulike faser. I tillegg skal det ansettes to nye i løpet av høsten påpeker Karlsen.

- Bransjen utvikler seg stadig og vi merker helt andre krav fra forbrukerne i dag, enn for 3-4 år siden. Det stilles større og større krav til oss utførende og jeg tror at skal man overleve som rørlegger eller mindre entreprenør innenfor vår bransje må vi levere kvalitet hele veien sier Bjørn Karlsen.
- Det er og har vært mye fokus på vannskader, og det er mange faktorer som spiller inn, men jeg mener vi fortsatt har mye å hente på den fagmessige utførelsen. Vi kommer bort i mange skrekk eksempler.

NRL kjører fortsatt hardt på kampanjen Skikkelig rørlegger, med den klare intensjonen å bevisstgjøre forbrukerne om at de må velge riktige rørleggere i utførelsen av all type rørleggerarbeid.

Dette er ifølge Karlsen veldig bra og ikke minst veldig viktig for bransjens rennomè. Han håper dette kan føre til at forbrukerne blir mer beviste på valg av våtromsentreprenør, og som igjen fører til at de mest useriøse for mindre oppdrag, og som til syvende og sist medfører at man sitter igjen med de som ønsker å utføre et godt håndverk.

- Men det er kanskje en fantasiverden og tro det blir slik sier Myhrvold og Karlsen.

- Vi har et meget ferskt og godt eksempel i så måte sier interiøransvarlig Myrvold. Vi er nettopp ferdig med et bad som har blitt renovert for tredje gang. Her har det vært gjort utrolig mye rart håndverk, man har blandet rør i rør systemer som har ført til lekkasjer og massevis av ulike problemer. Det er jo ikke vanskelig å forstå at kunden i dette tilfellet blir litt skeptisk til bransjen.

Bad og Flis tegner alle bad i 3D med plantegninger og flotte fargeriktige tegninger. Forbrukeren og kunden for dermed sett hvordan badet blir mer eller mindre ferdig, samt at tegningene i 3D er et godt kvalitetsverktøy for de utførende.

- Det gir både oss og kunden en trygghet på at man har en klar forestilling på hvordan badet vil bli seende ut, og man ser ønskede løsninger både plasseringmessig og fargevalg sier Carina Myhrvold.

Bad og Flis skal satser på å selge inn helhetsløsninger for våtrom, både mot offentlig og privat sektor, og nå vil de også kunne tilby sine kunder installasjon av gulvvarme, i egen regi.

- Vi har en klar målsetting om å være en komplett baderomsleverandør som er god på kunnskap, pålitelighet, kvalitet i det vi gjør og ikke minst service. Kundene skal kun ha en person å forholde seg til, noe som jeg mener kvalitetssikrer prosjektene, og minimaliserer risikoen for feil og misforståelser avslutter Karlsen og Myhrvold til vvs-forum.no