Bademiljø har i tidligere år hatt samarbeid med Svedbergs, men det nye samarbeidet kom i gang da Jørn Børholm, Norgessjef i Svedbergs, tok kontakt med Grethe Utkilen, regionssjef i VVS Norge RMB. Børholm ønsket å forhøre seg om mulighetene for et samarbeid og inspirert av Halvor Bakkes program «Eventyrlig oppussing», foreslo han å designe en kolleksjon med Bakke.

Grethe Utkilen, regionssjef i VVS Norge RMB.[/caption]

– Da begynte ballen å rulle. Vi så at våre medlemmer var interesserte i et samarbeid med Svedbergs, og siden vi var med og støttet ideen fra start, ville vi ha avtalen eksklusivt for å kunne gi større verdi til våre medlemmer og kunder. Dette vil bidra til å heve kvaliteten på våre butikker enda mer, sier Grethe Utkilen.

– Vi er stolte av dette samarbeidet og det blir spennende å se hvordan markedet reagerer. Ingen i vår bransje har hentet inn en kjendisprofil til å designe en kolleksjon før, så det er stas. Responsen blant medlemmene våre har også vært god, sier Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Bademiljø og Comfort-Kjeden (VVS Norge RMB).

Bredt ut med lansering
Serien Epos by Halvor Bakke handler om design, men først og fremst om muligheter. På en enkel og inspirerende måte skal kunden kunne velge mellom ulike mål, farger, designuttrykk, materialer, funksjoner og kombinasjoner. Resultatet er en unik og personlig løsning som er tilpasset det enkelte bad.

–Samarbeidet med Halvor Bakke er veldig spennende for oss. Vi setter i gang flere store utstillinger og vil invitere kundene med på å lansere serien så snart det lar seg gjøre, avhengig av koronasituasjonen, sier Utkilen.

Flere av Bademiljø og Comfort-Kjeden sine butikker har begynt å sette opp utstillinger, blant annet Gården Rørleggerservice i Bergen. De har innredet et eget lokale i tilknytning til butikken med kun produkter fra den nye Halvor Bakke-serien. Bakke var selv på besøk og innviet utstillingen.

– Vi går bredt ut med lansering nå, og mange av våre butikker har ryddet plass til Svedbergs Epos by Halvor Bakke. Levering forventes i løpet av februar, og vi gleder oss til å vise dette til kundene, avslutter Utkilen.