- Vi er tilfreds med utviklingen og styrker vår markedsposisjon i alle markedssegmenter, fastslår salgssjef i AquaClean, Beate Larsson Gerø overfor vvs-forum.no

AquaClean tilfredsstiller kravene til luksus og komfort samt at folk i stigende grad er opptatt av personlig hygiene.

Disse tre faktorene danner grunnlaget for økt interesse for Gerberits produkter på dette område.
- Med et moderne kvalitetsdusjtoalett oppnår man et mer skånsomt og mer hygienisk toalettbesøk om man sammenligner med bruk av toalettpapir. Samtidig er dusjtoalettet mer praktisk enn et bidé. Etter skyllingen går dusjarmen tilbake og lufttørkeren aktiveres. Vanntemperaturen er alltid behagelig takket være en liten bereder. Når man setter seg på toalettsetet starter vifta som fører lufta gjennom et kullfilter som reduser dårlig lukt. Alle funksjoner styres med fjernkontrollen, forklarer Larsson Gerø.

Med tanke på at dusjotoalett er meget vanlig i store deler av Europa er det ganske naturlig at det norske markedet også tar seg opp. I Sveits for eksempel har 10 prosent av husstandene installert dusjtoalett.
- Mange utlendinger oppfatter det slik at vi nordmenn ikke er så opptatt av hygiene og det er kanskje med rette, men vi kommer altså etter, sier Beate Larsson Gerø.
Geberit samarbeider med stadig flere rørleggere, men det er helt avgjørende at rørleggerne besitter nødvendig kunnskap for å yte service på slike avanserte produkter. Av den grunn går Gerberit sakte og kontrollert frem.

- Vi er opptatt av service og kvalitet. Våre produkter er ikke de billigste på markedet, men slik er det bare. Det er en klar sammenheng mellom kvalitet og pris, derfor ønsker vi seriøse samarbeidspartnere. Folk skal være hundreprosent trygge på hva de kjøper av oss, sier salgsingeniør, Trond Ørneberg.

Geberits dusjtoalett leveres i flere varianter, blant annet veggmontert for innbyggingscisterne, veggmontert med integrert cisterne og en gulvmontert variant. Geberit har et meget bredt produktsortiment når et gjelder betjeningsplater.