Det vegghengte hygienetoalettet «SensoWash Starck f Lite» fra Duravit er på plass hos Oslo VVS senter, og daglig leder Lars-Henrik Andresen er overbevist om at det vil bli et førstevalg for mange som skal renovere badet eller bygge nytt. Markedssjef i Duravit Norge, Anita Sagen, forteller at de har fått mange positive tilbakemeldinger fra bransjen på nylanseringen.

– Det nye dusjtoalettet til Duravit har både funksjonalitet og design godt ivaretatt

Oslo VVS Senter merker stor interesse for SensoWash Starck f Lite:

0

Det vegghengte hygienetoalettet «SensoWash Starck f Lite» fra Duravit, med spyling og lufttørk, er blitt svært godt mottatt i markedet. Nå finner du det utstilt og påkoplet vann hos Oslo VVS Senter, som er klare for å demonstrere funksjonene for sine kunder, både mot proff- og forbrukermarkedet.

Den tyske leverandøren Duravit har en nær 200-årig historie, og kan se tilbake på flere revolusjonerende nyvinninger innen baderomsprodukter gjennom årenes løp. Selskapet er i dag også kjent for sitt design, og samarbeider blant annet med den franske designeren Phillipe Starck når nye produkter skal utvikles.

SensoWash Starck f Lite:

Design og komfort
Nå har de lansert et nytt, vegghengt dusjtoalett, hvor nettopp Starck har fått lov til å sette sitt preg på utseendet. Resultatet er et produkt med ikonisk design og maksimal komfort. Her er det både nattlys, varme i setet, dusjfunksjon med mulighet for innstilling av vanntrykk, temperatur posisjon til spylearm, og selvfølgelig også tørrefunksjon – for å nevne noe. Med en brukervennlig fjernkontroll, styrer du alle funksjonene med et tastetrykk eller to. Oslo VVS Senter sin daglige leder Lars-Henrik Andresen gleder seg til å vise produktet fram for sine kunder.

– Ja, dette har jeg stor tro på at vil slå an hos mange. Selv om dusjtoaletter med spyling og tørrefunksjon har eksistert på markedet i flere år, har det kun vært fokus på funksjonaliteten. Dette toalettet er derimot visuelt pent, i tillegg til alle praktiske funksjoner, sier han til VVSforum.

SensoWash Starck f Lite: har en god fjernkontroll med tydelige symboler.

Han trekker også fram at toalettet ikke har skyllekant, har selvrensende dyse og er enkelt å rengjøre. Duravit har dessuten utviklet en antibakteriell keramisk glasur – HygieneGlaze – som gir en bestandig og tilnærmet total beskyttelse mot bakterier. Innen 24 timer reduseres hele 99,9% av bakteriene, garanterer produsenten.

– HygieneGlaze integreres under brenningen og er standard på dette produket, og må ikke bestilles i tillegg, påpeker han.

Hygiene i fokus
Andresen kan fortelle at fokuset på dusjtoalett er en helt annen i dag enn da han tok inn de første av disse konseptproduktene for åtte år siden.

– Da var det flaut for mange å snakke om toalettet som en del av den personlige hygienen. Nå er det nesten en selvfølge at dette vurderes når man skal oppgradere en nytt bad eller bygge nytt. Ikke minst for godt voksne mennesker som ønsker å bo hjemme lengst mulig, blir dette sett på som et godt hjelpemiddel.

Men også yngre mennesker begynner å se nytteverdien i det, understreker han.

– Det kan være at man har vært på ferie utenlands og blitt vant til å bruke et slikt toalett over en lengre periode. Dermed har de oppdaget hvor praktisk, behagelig og nyttig det er, som de gjerne kan tenke seg hjemme. Rundt 10 prosent av de toalettene vi selger i dag, har vaske- og tørkefunksjoner, anslår han.

At Oslo VVS Senter har produktene utstilt og tilkoplet, mener han er avgjørende for det gode salget. I tillegg til forbrukere som kommer innom, er det mange rørleggere som sender sine kunder hit for å se på og teste ut.

– At mange vil velge «SensoWash Starck f Lite» fra Duravit, er jeg ikke i tvil om. Funksjonaliteten og det klassiske designet vil tiltrekke seg stor oppmerksomhet.

Anita Sagen hos Duravit skyter inn at det er viktig for Duravit å kunne stille ut toalettet fysisk i butikk, og er glad for at Oslo VVS Senter har installert nyheten i butikken på Alna, slik at både proffkunder og forbrukerne kan teste toalettet.
– Oslo VVS Senter er en veldig viktig butikk for oss, da de når ut til mange personer i Stor-Oslo, sier Sagen.