Fra venstre: Møbelansvarlig Therese Skolem, markedssjef Katharina Sølvberg, og salgssjef B2B i Geberit, Herman Larssen, er alle fulle av entusiasme og optimistiske på Geberit`s satsing på baderomsmøbler. De synes de kommer med noe nytt på det norske markedet når det gjelder design, funksjonalitet og kombinasjonsmuligheter. Her står de rundt Geberit Citterio.

Geberit satser stort på baderoms-møbler

- Flere av møbelseriene er noe nytt på det norske markedet:

0

Nytt stort showroom på hovedkontoret på Luhrtoppen, utstillinger hos rørleggerforretninger og aktiv markedsføring i ulike kanaler skal gi Geberits satsing på baderomsmøbler god og bred synlighet i markedet fremover. – Vi ønsker med dette å bli en komplett baderomsleverandør, sier salgssjef B2B Herman Larssen og markedssjef Katharina Sølvberg i samtale med VVSforum.

Selv om de foreløpig så vidt er i gang med profileringen og lanseringen, har det allerede vært stor interesse og bra med besøk av både forbrukere, rørleggere og rørkjeder i de nye utstillingslokalene.

– Det forteller oss at interessen er stor og at det prates positivt om oss der ute. Satsingen gjøres først mot rørleggerbedriftene, så kommer forbrukermarkedet utover i 2021. Vi ønsker å bruke rørleggerbedriftene som våre kanaler ut mot forbrukermarkedet, og da må de kjenne våre produkter og løsninger, påpeker de.

Saken forsetter under bildet:

Dette er møbelet Geberit Citterio.

I showrommet på Luhrtoppen kan kundene med selvsyn oppleve bredden i hele produktsortimentet til Geberit. Men i forbindelse med lanseringen av de nye møbelseriene har disse produktene selvsagt fått stor plass, sammen med de andre baderomsproduktene fra Porsgrund og Ifö.

Møbelsatsing
Geberit viser med denne satsingen at de ønsker å være et naturlig alternativ når kundene skal velge baderomsinnredning. I 2020 har de lansert seks nye møbelserier, og ytterligere to er varslet neste år. I tillegg hører selvsagt sanitærporselen og tekniske produkter med for å skape komplette og innbydende miljøer både for de som sverger til det tradisjonelle og de som leter etter det unike.

– Dette et resultat av grundige kundeundersøkelser, som fortalte oss at folket etterspør design og funksjonalitet. Det skal vi nå sørge for å gi dem. Mange av våre nye baderomserier er noe nytt på det norske markedet, og skiller seg ut fra det mer tradisjonelle. Men det supplerer veldig bra de produktene vi allerede leverer i markedet, sier Larssen og Sølvberg.

Det er Therese Skolem i Geberit som fronter satsingen på de nye baderomsmøblene.

Geberit Acanto har unike skap- og skuffeløsninger.

Tre segmenter
De nye møbelseriene er delt inn i tre segmenter; «Bra», «Bedre» og «Best» – som egner seg for enhver lommebok og enhver smak og livsstil.

– Men selv i våre mest prisgunstige alternativer, går vi aldri på bekostning av kvaliteten, understreker, sier Skolem.

– Alle seriene er delikate og gjennomførte til minste detalj. Flere av modellene består av moduler som kan settes sammen i forskjellige varianter og løsninger som gjør uttrykket på badet unikt og flott. Jeg må trekke fram de smarte oppbevaringssystemene som går igjen. Selv i et lite toalettrom vil de superslanke baderomsmøblene fra Acanto gi mye oppbevaringsplass, og egner seg for små arealer.

Geberit Xeno

Kombinasjonsmulighetene er uendelige, samtidig som Geberits designere har gjort det enkelt for deg å velge. Her er det bare å la seg inspirere, understreker Skolem.

De nye seriene heter: Geberit ONE, Geberit Xeno, Geberit Citterio, Geberit myDay ,Geberit Acanto,Geberit VariForm,Geberit Smyle, Geberit Option, og Geberit Bambini.

Geberit har også designet en egen møbelserie for barnehager. «Geberit Bambini», hvor barnevennlig baderomsutstyr støtter og forenkler opplæringen i hygiene på en morsom og leken måte. Kolleksjonen finnes naturlig nok i glade farger, og de spesielle servantene er laget i solid materiale og i ulike høyder hvor barn i alle aldre kan finne en servant og toalett i riktig høyde. Perfekt for barnehager og øvrige miljøer hvor det oppholder seg barn over tid.

Saken fortsetter under bildet:

Geberit Bambini

– Disse produktene skal vi gå mer aktivt ut med nå mot aktører som tegner og bygger barnehager. Vi har stor tro på disse produktene, selv om de aldri blir volumprodukter, sier Sølvberg.

Bedre inntrykk
– Man får et helt annet visuelt inntrykk med slike fysiske miljøer i forhold til å se i en katalog eller på en skjerm. Her kan kundene se helheten og både se på og ta på produktene. I tillegg er vi selvsagt alltid tilgjengelige med all vår kompetanse.  På den måten ønsker vi både å være en inspirasjon overfor forbrukeren og skape økt lønnsomhet for rørleggerne og kjedene, sier Sølvberg.

– Spesielt de som prosjekterer baderomsløsninger, vil ha stor nytte av en tur innom for å se alle muligheter som finnes. Det vil styrke dem i møtet med egne kunder og oppdragsgivere og gi dem konkurransefortrinn. Vi har også innredet et teknisk rom for de som ønsker å skru og trene litt på våre produkter, sier Herman Larssen.

Han er ikke i tvil om at rørleggere flest har mye å hente på å tenke mersalg i den daglige jobben, og at det derfor er avgjørende å vite hva som finnes på markedet.

Saken fortsetter under bildet:

Geberit Acanto – serien.

– På den måten blir de også en rådgiver for sluttkunden, ikke kun en som kommer for å reparere en lekkasje eller montere en bereder. Det er lov å fortelle forbrukeren at badet kan fornyes om det gjøres noen enkle grep – eksempelvis ved å bytte ut kraner, eller kanskje oppgradere med betjeningsplate eller et designsluk. Gjennom en slik dialog, skapes både inspirasjon og lojale kunder.

Showrom og kompetansesenter
Geberit ønsker at showrommet skal være en arena hvor rørleggeren kan komme innom for å tilegne seg enda mer produktkunnskap til deres produkter, samt ta med seg kunder for å vise muligheter og produkter.
– Tar man en titt i vårt showrom ser man et mangfold av produkter. Både synlige og tekniske. Når rørleggeren kommer med sine kunder kan de få se møbler, dusjtoaletter, toaletter, servanter, sisternemodeller, betjeningsplater for å nevne noe. Når det gjelder våre AquaClean dusjtoaletter kan disse testes fysisk hos oss, samt hos våre Geberit AquaClean partnere som er fordelt utover landet. Vi har mange forbrukere og rørleggere som kommer innom for nettopp det. Vårt showrom er betjent hele tiden med dyktige inneselgere som kan hjelpe til, sier Sølvberg.

– I tillegg til å vise frem vår produktrange tilbyr vi kurs, opplæring og økt produktkunnskap ovenfor rørleggerne på alle våre tekniske systemer. Vi har et eget rom for det som ligger vegg i vegg. Her kan rørleggeren kurses i Mapress, GIS-systemer, avløpssystemer, dusjtoaletter for å trekke frem noe. Det er ikke så mange leverandører som kan man matche et slik tilbud som dekker både synlige og tekniske produkter, sier Larssen.

Saken fortsetter under bildet:

Herman Larssen og Katharina Sølvberg, viser frem Mapress og avløpssystemet Silent Pro. I begge disse produktområdene har Geberit et godt fotfeste i markedet.

Utstilling hos rørleggerbedrifter
I tillegg til opplevelsessenteret på Luhrtoppen, vil Geberit rulle ut en rekke utstillinger ute hos rørleggerbedriftene som en viktig del av strategien.

– Vi har inngått avtaler med fem butikker, som blir våre flaggskip med store utstillinger med både møbler og porselen. Denne jobben er allerede godt i gang, sier markedssjef Katharina Sølvberg.

– I tillegg til de fysiske produktene, får de tilgang til hele produktporteføljen via produktkataloger, videoer, nettsider etc., slik at de kan betjene også kundene som ønsker andre løsninger enn det som er utstilt i butikken. Dette gleder vi oss stort til å jobbe videre med!