På bildet ser vi fra venstre: Benjamin Finstad Nystrand, Alexander Trevethick og Ole Martin Lishagen.

Bademiljø Asbjørn Nordsveen kjøper innmaten i Rørlegger-Service AS på Vinstra

I tillegg til ferdigstillingen av en fusjon av tre selskaper, kjøper Asbjørn Nordsveen AS som er en del av Bademiljø-kjeden, innmaten i Rørlegger-Service AS på Vinstra. Asbjørn Nordsveen vil med oppkjøpet vokse til godt over 100 millioner kroner i omsetning og 64 ansatte. 

0

Kjøpet og overtagelsen av de ansatte i Rørlegger-Service AS skjer på toppen av den allerede varslede fusjonen mellom Asbjørn Nordsveen AS i Brumunddal, Asbjørn Nordsveen Fåvang AS og Rør og Sveiseteam Øst AS. Dermed har bedriften et godt grep om Innlandet, som er hovedmarkedet i tillegg til økende interesse for tjenester fra kunder på Romerike og i Oslo.

– Det skjer mye om dagen, men vi har de siste tiårene levd med kontinuerlig endring. Det har handlet om stadig å utfordre oss selv på nye måter å tenke og jobbe på. I tillegg har veksten medført et kontinuerlig behov for endring blant annet med en satsing på å utdanne dyktige mellomledere, sier Lars Arne Kvarberg, tredje generasjons eier av Asbjørn Nordsveen AS.

Behovet for et langsiktig opplæringsløp for fortløpende å styrke kompetansen er en av fordelene Kvarberg trekker frem ved å være en del av VVS Norge. Tidligere i år ble VVS Norge Akademiet lansert, som har satt seg som mål å bli best i bransjen på kompetanseutvikling med opplæringsprogrammer innenfor salg, service og ledelse.

– Tilhørighet til VVS Norge og Bademiljø handler om langt mer enn samarbeid om innkjøp og markedsføring. Vi merker allerede effektene av VVS Norge i form av bedre innkjøpsbetingelser og vi har sterk tro på den langsiktige forbedringen av konkurransekraften blant annet gjennom tiltak som kompetanseprogrammet. I tillegg til at vi tror på de langsiktige planene til VVS Norge, er vi trygge på folka og gjennomføringsevnen, sier Kvarberg.

Han er glad i ambisiøse og konkrete mål. I 2013 satt Asbjørn Nordsveen et mål om dobling av omsetningen fra 33 millioner kroner og et driftsresultat på ti prosent. To år før tiden nådde teamet målene og 37 rørleggere feiret med tur til Las Vegas.

– Fremover knytter målene seg til knallhard drifting. Vår visjon er å være den anbefalte, og vi skal ha den aller beste kundereisen. Dette måler vi fortløpende og det ligger også denne gang ulike typer reisemål avhengig av  måloppnåelse. Det viktigste er ikke destinasjonen i seg selv, men den kulturbyggende effekten det har. Vi har det gøy, og miniskitur over Grønland i Oslo er ett av turforslagene, sier han.