CTCs salgssjef Magnus Lövkvist viser fram den nye serien av varmtvannsberedere, som er blitt svært godt mottatt i markedet.

Lanserer ny serie med varmt-vannsberedere

CTC er på markedet med en ny serie varmtvannsberedere med volumene 120, 200 og 300 liter. Salgssjef Magnus Lövkvist i CTC Ferrofil, forteller at mottakelsen av de nye berederne har vært meget god. 

0

CTC er på markedet med en ny serie varmtvannsberedere med volumene 120, 200 og 300 liter. Salgssjef Magnus Lövkvist i CTC Ferrofil, forteller at mottakelsen av de nye berederne har vært meget god.

CTC har i snart 100 år utviklet og solgt produkter innen varmtvann og varme, og har en stolt tradisjon og historie å vise til. Bedriften har hele tiden utviklet nye produkter i takt med krav og etterspørsel, holder en høy miljøprofil og har i dag en solid posisjon i det norske markedet.

– Også innen varmtvannsberedere, har vi kontinuerlig fokus på produktutvikling både i form av design, egenskaper og energiforbruk.  Og selv om vi har et bredt utvalg allerede, er det viktig i vår bransje å kunne vise fram nyheter jevnlig, sier Magnus Lövkvist til VVSforum.

Ulike størrelser
Den nye serien består av ”CTC Kompakt”, CTC Benk” og ”CTC Standard” og dekker et vidt spekter av varmtvannsbehov for bolig og hytter.  ”CTC Kompakt” er en bereder som krever minimalt med plass og er ekstremt effektiv, og er utstyrt med en utvendig justerbar termostat. Den kommer med egen plugg for tapping av berederen, og har et volum på 30 liter. Egenvekter er kun 11 kilo, og bør ha et stort marked innen fritidssegmentet.

”CTC Benk”  er en innbygningsbereder beregnet på steder med begrenset plass og har utvendig, justerbar termostat. Volumet er 120 liter, mens standardberederne består av tre utgaver på henholdsvis 120, 200 og 300 liter.

De toppmonterte standardversjonene er CTCs mest økonomiske serie varmtvannsberedere med ekstra god isolasjon, oppgir produsenten. Samtlige av de nye berederne har ny type av blande- og sikkerhetsventil.

– Selv om vi så langt har vært beskjedne med markedsføringen, er salget godt i gang. Det viser at vi har truffet markedet godt, sier salgssjefen.

Rekordsalg av varmepumper
Han kan også glede seg over en øking i salget av varmepumper med hele 40 prosent i 2018. En tendens som har holdt seg også så langt i 2019, og han ser ikke bort fra at de vil notere seg for nye rekorder innen året er omme.

– Det er klart at utfasingen av fossilt brensel har bidratt til våre gode salgstall ved at mange har byttet til varmepumpeløsning. Men i tillegg er jeg ikke i tvil om at det er summen av både kvalitetsprodukter og god support som gjør oss foretrukket av mange kunder – uansett hvilke varmeprodukter de måtte ha behov av.

– Vi har stort fokus på å kunne bistå kunden – det vil ofte si montøren – raskt og effektivt, og har bygd opp en supportavdeling med ekspertise på alle områder. På den måten har vi opparbeidet et godt renommé i markedet, både hos grossist, rørlegger og forbruker, sier han.

Jevnt fordelt
Lövkvist kan fortelle at det er jevn fordeling mellom varme og varmtvannsprodukter, hvor varmepumper står for største økningen, men han har stor tro på at også CTCs varmtvannsprodukter kommer til å ta markedsandeler framover.

Han har også stor tro på at selskapets posisjon skal styrkes ytterligere i årene som kommer, gjennom å bli enda dyktigere på de produktområdene og tjenestene de har.

– Vi satser på at produktene skal være så enkle som mulig å montere og betjene, og at vi fortsatt skal være ledende innen økonomi- og miljøaspektet i tillegg til support, sier en optimistisk og fremoverlent Magnus Lövkvist hos CTC på Årnes.