Kommersiell direktør i Høiax AS, Hans R.Wernersen har en gladnyhet å komme ovenfor sine kunder. Høiax velger å ikke øke prisene per 1.juli.

– Vi har bestemt oss for å ikke øke prisene på våre produkter per 1.juli

Høiax AS:

0

Leverandører og grossister pleier å justere prisene på sine produkter et par ganger i året. Nå gjør Høiax AS i Fredrikstad et unntak, og velger å holde prisene på samme nivå som ved årsskiftet, og går faktisk litt ned på enkelte produktområder som for eksempel tappevann.

– Etter en prosess internt har vi valgt å ikke øke prisene, og heller gå ned på noen av melk og brød produktene hos oss. Til tross for økte kostnader på valuta og transport har vi bestemt oss for å ikke justere prisbildet per 1.juli. Dette mener vi er en godnyhet for våre kunder, sier Hans Reinholt Wernersen, kommersiell direktør i Høiax AS til VVSforum.

Han forteller videre at bakgrunnen for at bedriften velger å gjøre dette nå, er at prispresset i bransjen er stort om dagen.
– Rørleggerne utfordres på pris, og da ønsker vi å tilpasse oss deres hverdag. Vår tanke og vårt mål er å gi kundene større handlekraft og bli mer konkurransedyktige i markedet. Selvsagt håper vi at kundene setter pris på dette, og vil kjøpe flere produkter av oss. Vi har også vært med på karusellen ved å sette opp prisene to ganger i året, men i år velger vi en annen strategi, tilpasset markedssituasjonen i bransjen. Prisjusteringen gjelder for alle våre kunder, liten som stor, understreker Wernersen.

Høiax kommer også utover høsten med nylanseringer av produkter som skal komplimentere produktporteføljen ytterligere, og vil være helt nye produkter i sortimentet.

– Vårt mål er å være den foretrukne leverandøren innenfor våre produktgrupper på kvalitet og fornuftige priser, som vil si riktig pris. Høiax og vår markedsavdeling jobber iherdig og målrettet hver dag for at vi skal klare å tilfredsstille våre kunder på best mulig måte. Jeg kan nevne til slutt av vi i juni hadde en svært vellykket kunde- og grilldag for våre hente kunder i Oslo. Da ble det gitt mange gode tilbud, som vi så våre kunder satte pris på, sier Wernersen.