Glenn Olsen og Pål Tønnesen har arbeidet med planene for Fredrikstads nye servicesenter i fire år. BDs André Larsen (til venstre), er strålende fornøyd med resultatet.

Brødrene Dahl har åpnet nytt servicesenter i Fredrikstad

Brødrene Dahl åpnet sitt nye servicesenter i Fredrikstad denne uken. Det nye bygget er på hele 1700 kvadratmeter og skal bidra til at kundene skal kunne handle mer effektivt i en butikk som er fylt opp med et bredt produktspekter. Kundene får også benytte en avfallstasjon i tilknytning til bygget.

0

Bygget oppfyller strenge miljøkrav, og skal være blant landets flotteste i følge BD.

BDs regionssjef i Østfold, Glenn Olsen, forteller at planleggingen av den nye butikken startet for fire år siden.
– Selve flyttingen av 8000 varer fra de gamle lokalene i Tomterveien tok bare en helg, med kjempeinnsats fra 40 medarbeidere. Det lokale eiendomsselskapet Dahle Eiendom eier både det forrige og dette lokalet. De har samarbeidet tett med oss om dette prosjektet, sier Olsen.

Servicesenteret har adresse Smørbøttaveien på Råbekken i Fredrikstad og plasseringen er like ved riksvei 109, som forbinder Sarpsborg og Fredrikstad. Sammen med senteret i Moss og Sarpsborg dekker Brødrene Dahl hele regionen, fra Svinesund i sør til Askim i øst, og nordover mot Akershus.

Det nye bygget
– Hele 1000 kvadratmeter av arealet i det nye bygget er avsatt til selve butikken. Utenfor finnes 50 parkeringsplasser. Her er også en miljøstasjon som rørkundene kan finsortere avfall samtidig som de henter nye varer, sier regionsjefen.

Brødrene Dahl er miljøsertifisert iht. ISO 14001, og har som en klar målsetting å ligge i forkant av myndighetenes krav om sortering.  De 11 medarbeiderne har fått egne kontorer, romslig kantine og eget kurs/møterom på 40 kvadratmeter. All oppvarming er vannbåren, levert av Fredrikstad kommunes fjernvarmeanlegg.

 Kundekroken er viktig
– En viktig faktor i den nye butikken er ” infohjørnet” », men som alle kundene kaller kundekroken allerede. Her er det ståbord, høye krakker og gratis kaffe, og her går praten livlig, sier Olsen.

– Vi vil at det skal være sosialt her. Men legg merke til at vi verken har satt inn sofa eller TV. Både vi og rørkundene vil ha hygge, men også effektivitet. Det tror vi det nye senteret innbyr til, sier en samstemt gjeng i form av regionssjef Glenn Olsen, butikksjef Tormod Pedersen, ansvarlig for servicesentrene til BD Pål Tønnesen og konseptdirektør, André Larsen.