Tre driftige herrer fra AquaFlis Comfort Ski gleder seg stort over at de har fått en helt ny butikk med det nye butikkonseptet til Comfort. Fra venstre, Stian Leidland, Eivind Braathen og Christian Sandland-Mitrevski.

Comfort åpnet ny konseptbutikk i Ski

Comfort-kjeden åpnet sist uke ny konseptbutikk i Ski. Ikke bare er butikken ny, men også eierne av butikken er nye medlemmer i kjeden. – Valget stod mellom flere rørkjeder, men hele Comfort sin profil var det som var utslagsgivende når vi skulle velge, sier Stian Leidland, rørleggermester i AquaFlis Comfort Ski.

0

AquaFlis har drevet flisbutikk i Ski i mange år. De var forhandlere av fliser, solgte baderomsmøbler og tilbehør, i tillegg til at de tilbydde rørlegger- og flisleggingstjenester. Men eierne stod foran et veivalg med tanke på videre vekst.

Selskapet så seg om etter nye lokaler i begynnelsen av året, og har nettopp flyttet til Nygårdsveien 59 rett ved E18 og den nye avkjøringen til Ski. Lokalene var tidligere en bruktbilbutikk.

Ønsket å utvide virksomheten
– Vi startet med flis og har drevet som selvstendig flisbutikk i mange år. Jeg hadde erfaring fra Brødrene Dahl, mens Christian var rørlegger. Etter en vurdering for noen år siden ble vi enige om at vi måtte gjøre noen grep. Men mye å gjøre har gjort at man hele tiden har skjøvet på planene. I år bestemte vi oss for at nå måtte vi gjøre virkelighet av planene. Vårt ønske var å drive en rørleggervirksomhet med flis, og ikke en flisbutikk med rør og tilbehør. Derfor begynte vi å se oss om etter en kjede vi kunne utvikle oss videre sammen med. Vi har hatt en gjennomgang med flere rørleggerkjeder, men fant ut at det var Comfort-kjeden som passet oss best. Vi er kjempefornøyde med valget, og føler vi har fått verdens flotteste butikk. Det nye butikkonseptet er veldig bra, sier Leidland.
– Vi merket at behovet for mer markedsføring og synliggjøring ble mer og mer nødvendig, skal vi henge med. Det kreves et konstant trykk ut i markedet, det får vi ved å være medlem i Comfort.

Saken fortsetter under bildet:

Produktene kommer bra frem i den nye butikken.

AquaFlis Comfort Ski ble medlem i kjeden rett før sommeren og har en butikk på hele 320 m², og et lager på over 500 m².

Mange riktige grep
Regionansvarlig Trond Mellem i Comfort-kjeden synes det nye butikkonseptet kjeden har utviklet er et riktig steg inn i fremtiden på hvordan en flott rørlegger- faghandel-butikk skal se ut for å tiltrekke seg kunder.
– Vi har fra første stund i Comfort-kjeden vært positive til henvendelsen fra AquaFlis om et samarbeid. Og det er hyggelig at de følte at vi var imøtekommende og at de likte vår profil, sier Mellem.
– Dette blir veldig spennende, og en synlig rørleggerbedrift som viser rørdeler og fittings tilgjengelig for kunden i tillegg til alt annet, synes jeg viser vår styrke når vi tenker faghandel. Det kan åpne for en del andre spørsmål som skaper en god dialog i butikken. Vi liker å bruke faghandel, og med over 1000 rørleggere i kjeden kan vi vel med rette si vi er det.
Comfort ønsker å fremheve rørleggerne, og gjennom våre ulike seminarprogrammer som ledelsesseminarer for unge talenter i kjeden, tekniske fagseminar for prosjektledere, ledere og rørleggere, samt butikkseminarer for medarbeidere i butikk, er vi ganske sikre på at vi styrker kompetansen vår.

Et spennende konsept
Butikkansvarlig i Comfort-kjeden, Hanne Skjemstad, er fornøyd med sluttresultatet ved butikken i Ski.

– Det nye konseptet ble fullverdig i fjor når vi oppgraderte Comfort på Hamar som første butikk med det nye konseptet. Men vi jobber med utvikling hele tiden, og konseptet kan tilpasses hver enkelt rørleggerbutikk ut fra størrelse. Med det nye designet får vi vist frem kategoriene på en helt annen måte. Det blir bedre oversikt for både kunder og ansatte. Viktig å tydeliggjøre og forsterke at vi er en faghandel, så vi må få frem rørdeler, og tilbehør i tilegg til flotte bad og synlige baderomsprodukter. Derfor bruker vi bilder av rør, rørleggere og røffe miljøer for å synliggjøre rørleggeren. En viktig detalj i vår nye profil er at vi ikke trenger å henge alt ut i butikken. Det folk uansett trenger hjelp til, har vi i skap bak disk eller andre steder i butikken, hvor det er hensiktsmessig, sier Skjemstad.

Saken fortsetter under bildet:

For eierne av AquaFlis Comfort Ski, er det mange nye produkter som skal frem. I det nye konseptet har man en egen avdeling med tilbehør til badet.

Så langt er det Comfort-butikkene på Jessheim, Hamar, Verdal, Askøy og nå Ski som har oppgradert butikkene til det nye designet.

Skjemstad forteller at medlemmene som har tatt i bruk det nye butikkonseptet er kjempefornøyde. Man har fått et mye hyggeligere og inspirerende miljø som igjen gjør at medarbeiderne trives bedre i butikken, og da yter man bedre. På Hamar har man hatt en fin økning etter ombyggingen av butikken.
– Jeg føler at vi har fått mer definerte rammer, og et mer moderne uttrykk med dempede farger. Utviklingen av det nye konseptet startet før jeg begynte i Comfort, men vi jobber som nevnt kontinuerlig med utvikling. Så vi tilpasser oss både lokaler og medlemmenes innspill. Det er mange som vil oppgradere butikkene sine, påpeker Skjemstad som har dagene fulle med mye reising rundt i hele landet.

Saken fortsetter under bildet:

Med besøk fra kjedekontoret var det stor entusiasme og god stemning rett før butikken skulle åpne.
Her ser vi fra venstre, Eivind Braathen, Marit Brennsletten-Jensen, markedskoordinator Comfort-kjeden, Christian Sandland-Mitrevski,Hanne Skjemstad, butikkansvarlig, Comfort-kjeden, Stian Leidland, Siw Holter, markedssjef Comfort-kjeden, og Trond Mellem Hoel, regionsjef, Comfort-kjeden.

Stolt av butikken
Daglig leder ved AquaFlis Comfort Ski, Eivind Braathen, er stolt av hvordan butikken har blitt.
– Når Siw Holter fra kjedekontoret kom hit første gangen og så hvordan lokalene i utgangspunktet var, lurte hun. Lokalene så ikke bra ut, og hadde vært en gammel bruktbilbutikk. Men Siw så potensialet og mulighetene. Nå kan vi se resultatet som har blitt utrolig flott. Vi har god plass, og en oversiktelig butikk. Når man kommer inn, skal man raskt se hva vi har av produkter. Det jeg synes er spesielt bra, er at båsene med baderomsmøbler, armaturer, og dusjløsninger kommer godt frem, og ser ryddig ut. Siden vi har vært en ren flisbutikk tidligere, er det mange nye produkter for oss. Men dette er spennende og morsomt, og vi gleder oss stort til fortsettelsen som en del av Comfort-kjeden. Nå trenger vi bare flere folk fort, sier Braathen.

Det er Stian Leidland, Christian Sandland-Mitrevski og Bernt Magnus Aresvik som er eiere og drivere av rørleggervirksomheten. Virksomheten har i dag fire rørleggere og fire flisleggere.