- Vi har hatt en vellykket Comfortmesse med stor entusiasme, presentasjon av vårt nye butikkkonsept, samt mange utdelinger av priser til våre medlemmer og leverandører, sier konst.adm.direktør Siw Holter.

- Samtidig fortsetter vi å følge vår strategi om en langsiktig og full satsing på faghandelen fremover.

Comfortmessen startet tirsdag denne uken og går over 2 dager i Kuben på Gardermoen. Samlingen og messen er først og fremst myntet på medlemsbedriftenes butikkansatte, og er et viktig arrangement slik at medlemsbedriftene for muligheten for faglig påfyll om produkter,  nyheter ,trender, hente inspirasjon og ideer, omgås sosialt, og ikke minst utveksle kompetanse og erfaring seg i mellom.

- Vi hadde en svært vellykket middag med Raske menn som konferansierer, noe som slo veldig godt, og var et  kjempeartig innslag. Dette er gutter med høyt tempo og innlevelse. Og som seg og hør og bør, og har blitt en tradisjon under våre middager, er utdeling av priser til våre dyktige medlemmer, og ikke minst til våre dyktige leverandører. Det er alltid et høydepunkt under kvelden, sier Holter.

Gjeve priser
Under årets Comfort treff ble I.Brovold &  sønn AS, Comfort Eide på Møre valgt til årets Comfortbutikk.  Rørleggerbedriften fra Eide har kun vært medlem i Comfort i snart to år. Tidligere var de medlem i Bademiljø. Blant leverandørene som fikk priser var det Linn bad som ble kåret til årets leverandør på synlige produkter, mens Geberit Norge og TECE delte prisen seg i mellom som kjedens beste leverandør av tekniske produkter.

- Prisene henger høyt internt i kjeden, men også blant leverandørene. Når det gjelder prisene av synlige og tekniske produkter blir leverandørene stemt frem av medlemsbedriftenes butikkansatte, deltakere på teknisk fagseminar og daglige ledere. Det er et kvalitetstempel å få de prisene. Det betyr at de som vinner gjør noe ekstra som våre medlemmer setter pris ekstra stor på, sier Holter.

Kåring av messens beste stander er også en årlig seanse som løftes opp og frem av kjeden. I år ble beste messestand på synlige produkter tildelt kjedens eget brand, FIMA CARLO FRATTINI S.P.A , mens på teknisk ble Purus Joti AS vinneren.

Opptrettholder fokuset
Kjedelederen er fortsatt like klar på hva kjedens målsetting er fremover.
- Vi har som nevnt lagt en langsiktig plan på hva som er viktig for Comfort på kort og lang sikt. Skal forbrukeren nåes, må vi selge vår største fordel, nemlig kunnskap om produkter og løsninger. Der er både butikken og den tekniske avdelingen like viktig. Når våre kunder kommer i butikken skal de føle at vi som kjede kan faget, og har de gode argumentene og kunnskapen som gjør at kundene føler seg trygge. Under messedagene her på Gardermoen viser vi med egen stand, vårt nye butikkkonsept. Det merker vi faller i smak, og skaper begeistring. Det er vi selvfølelig glade og stolte av. Så vi er optimistiske for fremtiden, og en vellykket samling som dette gir oss alle en ”boost” til å jobbe hardt videre, for å ytterligere befeste vår posisjon i markedet, sier Holter avslutningsvis til VVSforum.