- Sluk er ikke lenger bare et hull som vannet renner ned i. Sluk er en naturlig del av interiøret i et bad, og kan gi det et visuelt løft. Sluk er sexy!, er det klare budskapet til salgssjef Søren B. Knudsen hos Purus.

Knudsen sprudlet i kjent stil under på Comfort-messen på The Qube på Gardermoen, der Purus var på plass med utstilling og informasjon.

Nå kan du også få sluk med en hyggelig hilsen på.[/caption]

Purus er Skandinavias ledende produsent av sluk. Blant produktene finnes baderomsluk, gulvrenner, industrisluk og UV systemer. Deler av sortimentet markedsføres under varemerket Joti i Norge.

- Nå kan du bli møtt av et designsluk på badet som ønsket deg god morgen og en hyggelig dag. Purus Line har revolusjonert bransjen, sier han til VVSforum.

Teknikken, kvaliteten og funksjonaliteten på designslukene er like pålitelig som selskapets øvrige gulvsluk, men et innovativt design gir muligheter til et mer personlig baderom. Produktene finnes i ulike former og mønster og gir større frihet ved plassering av sluket både i private og offentlige rom.

 Hjelper selgerne
- Et viktig oppdrag for oss på denne messen, er å bidra til at butikkene blir dyktigere til å selge våre produkter. Vi har utarbeidet et salgskonsept som er salgsutløsende gjennom god synlighet i butikkene, og kjører også kurs for ansatte som selger våre produkter.

- Som selger er det helt avgjørende at kundene har tillit til deg. En tillit du må fortjene gjennom å kunne avdekke kundens behov og vise stor produktkunnskap. Vi hjelper dem å bli enda bedre, påpeker han.

Det er ett år siden butikk konsept ble lansert, og både salgssjef  Knudsen og markedsansvarlig Jarle Ørnebo er svært fornøyd med utviklingen. Dette har gitt våtrommene helt nye muligheter, som markedet har trukket til sitt bryst.

- Våre sluk er sexy, og vi vil gjøre hele bransjen mer sexy!, er parolen.

Fremtidens rørleggere
Knudsen er også opptatt av at fremtidens rørleggere må bli flinkere til å selge sin egen kompetanse og sitt fag, som inkluderer både hodet og hendene.

- På den måten vil de styrke sin posisjon i næringskjeden og øke yrkesstoltheten. Vi spiller på lag med rørleggerne, understreker han.