- Vi jobber med en tydeligere profil, der «håndverket» skal fremheves, på lik linje med Comfort sin allerede eksisterende filosofi. Rødt og sort forblir basisfargene slik vi kjenner Comfort gjennom 40 år, her blir det ingen endring. Likevel er det mange måter å vise frem «rørleggeriet» , og det tekniske håndverket på gjennom ulike metoder, noe man vil få se mer til etter hvert. Det var et forrykende fagseminar med masse gode innspill og stor entusiasme, sier en svært fornøyd Løvstad i en melding til VVSforum.
I tillegg til Løvstad holdt Joakim Weik, Comfort Revetal og Hilde Trydal, Comfort Lier hvert sitt innlegg om suksesskriterier for butikkledere.
- Innleggene til Joakim og Hilde tok rett og slett pusten fra de 100 deltakerne i salen. De to representerer to svært ulike forretninger, innen service, totalbad og prosjekt. Her kom det frem mange gode tips og ideer til butikklederne som virkelig ga inspirasjon og bevisstgjøring til egen hverdag. Som en konsekvens av alle gode innspill vi får, har Comfort opprettet en idebank på kjedekontoret som mange ansatte i Comfort vil få stor glede av fremover, forteller Løvstad.
I Comfort-kjeden har fagansvarlig butikk en svært viktig rolle på flere måter. Løvstad både tegner og gir råd for bedrifter som ønsker å etablere butikk.
- Inger Elisabeth er kostnadsbevisst og planlegger ut fra bedriftens økonomi. Dette gjør at flere bedrifter nå kan etablere butikkvirksomhet enn tidligere. Ved nyetableringer får bedriftene også forslag til «bestselgere» som kan benyttes i utstillinger. Comfort kan etablere butikk helt ned til 70 kvm, det er altså ikke lenger størrelsen det kommer an på for å drive en god faghandel. Det er en del unge rørleggere som har etablert rørlegger med butikk de senere årene, disse får ekstra fokus og oppfølging fra oss, påpeker Inger Nerdrum, adm.direktør i kjeden.
Løvstad forteller at selv om fagseminaret inneholdt et tett program, ble det allikevel rom for de gode diskusjonene.
- I tillegg til workshops med teknisk produktopplæring, slo foredraget om hvordan vi skal behandle våre kunder, prestere bedre og ikke minst doble omsetning i butikk, godt an, med mye latter fra salen.