Kampanjen er allerede i gang og Geberit har de siste tre ukene deltatt på tre ”Gjør din bolig bedre ” messer i Bergen, Oslo og Haugesund. Der har de presentert produktspekteret med egendesignet stand.

I tillegg skal det nå satses i alle mediekanaler som , nett TV, google søk, bannerannonser og i ulike magasiner og aviser. Alle vil snart vite hva Geberit AquaClean er og hvor fantastisk rengjøring med vann er for velvære og hygienen.

Saken fortsetter under bildet:

Man stiller ut totalt fire Aqua Clean modeller under messene. 

Salgssjef for AquaClean i Geberit Norge, Beate Gerø er veldig fornøyd med responsen så langt.
- Vi har vist frem tre modeller på alle messene med spredning i både pris og funksjonalitet.  Men det har vært størst fokus og oppmerksomhet på den mest avanserte modellen, sier Gerø.

Dette er jo et nytt produkt for nordmenn?
- Nordmenn er ikke vant til denne type hygiene på toalettet. Rengjøring med vann og tørking ved hjelp av føning er uvant. Flere er kanskje noe skeptiske foreløpig, men det er et veldig hygienisk produkt. Så dette er lite stykke nybrottsarbeid. I land som Japan er det faktisk slike toaletter som gjelder. Jeg ser at utlendinger som har besøkt messene, er mer vant til denne type produkt , forteller Gerø.

Hvem er målgruppen ?
- Vi satser først og fremt på forbrukere med god kjøpekraft. AquaClean er et velvære og hygiene produkt, men det er viktig å poengtere at toalettet er et produkt for alle. Det er priset ut fra flere modeller og kundesegmenter, påpeker salgssjefen. Vi finner alltid en løsning for kunden.

32 forhandlere er valgt.
Et av kriteriene Geberit setter ovenfor sine forhandlere som selger AquaClean, er at de må ha et dusjtoalett i ustillingen, og et test toalett på kunde/personal toalettet.
- Vi skal bryte noen barrierer. Derfor er det viktig med en prøvemulighet ute hos forhandlerne hvor man kan få prøvd toalettet, og ikke minst får bekreftet eller avkreftet om dette er et produkt man vil ha, påpeker Gerø.

- Vi skal være en samarbeidspartner for våre forhandlere, og der vi deltar på messer ønsker vi også ha med de lokale forhandlerne våre. Rørleggervirksomhetene er en svært viktig partner i dette. De kjenner jo markedet i sitt distrikt eller by, og har muligheten til å følge opp sluttbrukeren i etterkant av messene.

Offensiv markedsføring.
- Dette er en langsiktig satsing fra vår side. Det er ikke gjort over natten å forandre folks do vaner, og mange vil bruke tid på å skifte ut det ordinære toalettet. Det handler jo også her om komfort og velvære. Så jeg er overbevist om at dette blir et stort produkt i Norge, sier salgsansvarlig for produktet i Norge.
- Nå går vi massivt ut med full tyngde i de fleste medier, så dette blir spennende, sier salgssjef Beate Gerø.