Etter tidenes økning i omsetning i 2020 med en resultatforbedring på over 50 millioner fra 2019 til 2020, setter nå Heidenreich fokus på kompetanseheving blant de ansatte på dagsorden. – Vi etablerer Heidenreich skolen som vil være et kompetansesenter for egne ansatte, med en digital lærings- og utviklingsplattform, sier adm.direktør Bjørn Moen.

- Her skal våre ansatte kan få tilpasset en læringsplan utfra den enkeltes stillingsrolle og behov. I Heidenreich er det fokus på å levere kvalitet og kompetanse til våre kunder, sier Moen til VVSforum.

Kompetanse og utvikling er viktig for trivsel og resultater
- Markedet krever stadig mer, så kompetansekravene øker i alle funksjoner.I tillegg er styret og ledelsen i Heidenreich opptatt av å beholde dyktige ansatte, og da må den enkelte få muligheten til å utvikle seg og styrke sin kompetanse, sier Moen.

Den nye læringsportalen og plattformen skal være et viktig virkemiddel for å sikre kompetanseheving gjennom hele ansettelsesforholdet, fra man er nyansatt til man går av med pensjon. Kompetansehevingen vil gjøres både som e-læring, seminarer, klasserom, praktiske øvelser etc., og alt vil administreres gjennom en digital plattform hvor den enkelte har full oversikt over sine kompetanseplaner, målsetninger og måloppnåelse.

Hele organisasjonen står på
- Alle ansatte forsetter å imponere og viser også i 2021 at de har en fantastisk stå på vilje.

For Heidenreich ble 2020 et spennende omsetnings- og resultatmessig år.Til tross for lavere markedspriser i 2020 opplevde vi tidenes økning i omsetning, og oppnådde en resultatforbedring på over 50 millioner fra 2019 til 2020, understreker Moen.

- Det har først til at forventningene våre til 1. kvartal 2021 har vært skyhøye, og vi er svært fornøyd med fortsatt god vekst i et nedadgående marked. Vi har en vekst på nesten 15% så langt i år, og dette tilsier at vi fortsetter å ta markedsandeler.

Tror veksten har en forklaring i høy trivsel
Bjørn Moen mener at en viktig bidragsyter til at de fortsetter den lønnsomme veksten, er dyktige kolleger og ansatte trives på jobb.

- En intern undersøkelse gjennomført i siste halvdel av 2020 viste en overordnet trivsel og tilfredshet på hele 4,5 på en skala fra 1 til 5. Det er også svært gledelig at ansatte er stolte av å jobbe i Heidenreich, med en score på hele 4,6, forteller en stolt Moen.