Enten de vil delta i innkjøpsordningen Proffrør eller selve indrefileten; Comfort-medlemskap.

- Vi opplever en jevnt økende interesse for å bli med på vårt lønnsomme kjedekonsept, og det er positivt. Og vi ønsker å benytte VVS Dagene for å øke denne interessen ytterligere og informere om hvordan man blir medlem, bekrefter adm. dir. Knut Strand Jacobsen.

En gylden mulighet
- Comfort kan virke lukket for rørleggerbedrifter som ikke deltar, men vi ønsker å åpne godteposen og vise hvilke muligheter kjeden kan tilby. Vi har geografiske områder der vi trenger nye medlemmer. Vi har også plass til nye der vi allerede er. Og Proffrør-konseptet vårt kan konkurrere med alle andre konsepter av innkjøpsringer eller innkjøpskjeder.
- Under VVS Dagene vil kjeden ta alle interesserte med på en reise der vi viser de viktigste elementene av konseptet vårt der gjennomgangstonen er økt lønnsomhet for rørleggerbedriftene, forteller en engasjert kjededirektør.

Proffrør
Comfort er kjent for sine sterke konsepter innen butikkfag, markedsføring, innkjøpsbetingelser, det største tilgjengelige sortimentet og de beste medlemstjenestene.
- Nå rekrutterer vi også til vårt enklere, men sterke Proffrør-konsept, avslører kjedeleder Knut Strand Jacobsen.
Proffrør-konseptet representerer et minimum av forpliktelser men gir nyttige betingelser for et lønnsomt innkjøp.
- Vi vil vise at vi har muskler og at vi hjelper bedriftene der det trengs, ingen fiksfakserier i dette konseptet eller denne kjeden, understreker Strand Jacobsen.
De eksisterende medlemmenes tilfredshet med kjeden har økt de siste årene, til tross for dårlige tider i markedet. Dette viser interne undersøkelser, samt de økonomiske resultatene i medlemsbedriftene. Kjeden ønsker alle interesserte rørleggere velkommen til uforpliktende prat under VVS Dagene, enten de har butikk eller ikke.

Mye å feire
Comfort-Kjeden står sterkere enn noensinne både som kjede, økonomisk og som merkenavn. Flere meget høythengende priser i år til Comforts markedsavdeling for den godt trafikkerte hjemmesiden www.comfort.no er bare noen av signalene på at det arbeides godt.
- Vår kjede har et bredt og innholdsrikt konsept. Våre gode resultater er mulige på grunn av lønnsomme delkonsepter, nøktern drift ved kjedekontoret i kombinasjon med solid erfaring og et sterkt merkenavn bygget opp gjennom 36 år. Lønnsom drift og et fornuftig driftsresultat skal og må det være. Vi har nå samlet over 1.8 milliarder kroner i omsetning, og driftsresultatet hos eierne er godt. I Comfort er vi ikke så bekymret for om vi er størst eller ikke, vi er store nok i utgangspunktet. Det er mye å glede seg over, smiler Knut Strand Jacobsen.

Tar ansvar
Comfort har et stort ansvar i bransjen og som samfunnsaktør.
- Vår jobb er å sørge for best mulig rammebetingelser for våre medlemmer og eiere, slik at det kan drive lønnsomt, bygges opp lokal konkurransekraft samtidig som kompetansen videreutvikles, understreker kjedelederen.
 


Skrevet av Jan Kalvik