Annonsørinnhold

VVSForum Brandstory er et annonseprodukt produsert etter gjeldende retningslinjer

Armaturjonsson og Rør i Sør/Sørlandsparken – her ved førstnevntes distriktsansvarlig Jan Jacobsen og rørleggerbedriftens daglige leder Svein Erik Aamodt - har funnet sammen i et tett og velfungerende samarbeid. Aamodt skryter både av produktene, supporten og god oppfølging.

Tett relasjon og gode produkter gir suksess: Vellykket overgang til Armaturjonsson for Rør i Sør

Bademiljø-bedriften Rør i Sør AS har inngått et omfattende samarbeid med Armaturjonsson som følge av etableringen av VVS Norge – som i dag har Comfort-Kjeden AS og Bademiljø AS under sin selskapsstruktur. – Det har vært en betydelig endring for våre rørleggere. Men vi har bare fått gode tilbakemeldinger, sier en fornøyd Svein Erik Aamodt, daglig leder for Kristiansand-bedriften.

Rør i Sør holder hus i Sørlandsparken i Kristiansand, har i overkant av 25 ansatte og utfører alle typer rørleggertjenester. Det omfatter alt av tradisjonelt rørleggerarbeid, fra enkle serviceoppdrag som reparasjon av blandebatterier og utskifting av varmtvannsbereder til hele boligprosjekter med tappevannsinstallasjoner, gulvvarmeanlegg, varmepumper og andre miljø- og energibesparende løsninger.

Byttet til Armaturjonsson
Som følge av etableringen av VVS Norge, har Rør i Sør AS inngått et nært og omfattende samarbeid med Armaturjonsson, spesielt innen tappevannsiden og Sanipex rør-i-rør. Det vil si at alle rørleggerne måtte lære seg nye produkter og systemer å kjenne. En i utgangspunktet vrien øvelse, men som har gått svært så smertefritt, forteller Aamodt.

– Vi  har brukt enkelte av produktene til Armaturjonsson også tidligere, så vi var ikke ukjente med bedriften. Likevel var det en stor endring å skulle gå fra allerede innarbeidede systemer innen tappevann og gulvvarme til Armaturjonssons produktrange.

Det systemet man benytter for tappevann er nesten som en baby å regne for rørleggerne, og sin egen baby vil man naturlig nok ikke bytte bort. Men det har likevel ikke vært en eneste negativ kommentar gjennom byttet til Armaturjonsson.

– Vi hadde flere leverandører å velge mellom, men det var flere årsaker som gjorde at vi landet på Armaturjonsson: For det første handler det om den sikkerheten deres produkter gir. Det er den billigste forsikringen vi kan gi våre kunder; at det er lekkasjesikkert. I tillegg har Sanipex- systemet enorme  muligheter og løsninger. Vi jobber mye i rehabiliteringsmarkedet, som krever stor fleksibilitet. Det får vi gjennom Armaturjonssons produkter.

Gledelig å høre
Det er naturlig nok ord som gleder Jan Jacobsen, Armaturjonssons distriktsansvarlig for Rogaland og Agder.

– Siden jeg startet i Armaturjonsson for seks år siden, har jeg knapt opplevd en vannlekkasje. Uansett hva det koster å installere et tappevannssystem, er den løsningen som ikke gir lekkasje den rimeligste på sikt.

– Det dukker stadig opp nye aktører som kan prise seg ned. Men kvalitet er det ingen som skal slå oss på, og  ved å inngå langtidsavtale med oss, får man både trygghet og forutsigbarhet på kjøpet, sier han.

Jacobsen har vært innom Rør i Sør også tidligere med ulike produkter, og har også kjørt kurs for de ansatte. Således er de ”gamle kjente” og har gode relasjoner seg i mellom. Han gleder seg derfor stort over at bedriften nå tar steget fullt ut også innen tappevann og gulvvarme.

Saken fortsetter under bildet

Jan Jacobsen, distriktsansvarlig Rogaland og Agder i Armaturjonsson og daglig leder Svein Erik Aamodt i Bademiljøbedriften Rør i Sør AS, Sørlandsparken, har funnet tonen, og er begge svært godt fornøyd med samarbeidet i forhold til produkter, oppfølging og support.

God oppfølging
Rør i Sør bruker Armaturjonsson også til å beregne og tegne og gulvvarmeanlegg, og Aamodt berømmer dem for deres høye kompetanse og raske responstid. Han trekker også fram oppfølgingen som en styrke hos leverandøren.

– Våre samarbeidspartnere vil alltid bli målt på hvordan de responderer og følger opp når vi tar kontakt. Hvor lang tid tar der før vi får svar? På det området er Armaturjonsson enormt gode.

– Ja, for oss er det en selvfølge å stille opp for å bistå kjapt. Vi ønsker at våre kunder lykkes, derfor er det avgjørende at vi står sammen med dem. Det er slik vi begge kan vokse, kommenterer Jacobsen. Han er første ledd i kontakten mellom aktørene, og trekker inn ytterligere ressurser og kompetanse ved behov.

– Om en rørlegger ringer ute på et prosjekt og sier han sliter eksempelvis med gulvvarmestyring, drar vi ut og bistår og veileder – og trygger vedkommende på produktet.  Jeg vet av erfaring hvor forferdelig frustrerende det er å stå ute på prosjekt og ikke få svar hos leverandøren.

– Om rørleggeren ikke får det til og ikke får bistand, er det lett å konkludere med at produktet er noe dritt. Derfor er litt av min jobb å sørge for at vedkommende  gjør en god jobb.

Aamodt påpeker at de ikke ønsker leverandører som løper ned dørene i det daglige, men at de er der når de trenger dem.

Krever spesialverktøy
Å jobbe med Sanipex krever spesialverktøy, som sikrer at ikke  hvem som helst kan jobbe med dette systemet. Det er også med på å verne om proffmarkedet for Armaturjonssons samarbeidspartere. Andre aktører har ikke verktøy til å skru på rørsystemet.

– Og vi har full kontroll over alt spesialverktøy som går ut på proffmarkedet, sier han.

At det knapt er mulig å feilmontere når man bruker spesialverktøyet, er en årsak til den høye sikkerheten. Gjennom momentnøkkelen som benyttes for å stramme kuplingen som finnes på unioner, ventiler, overganger etc. ved montering av JRG Sanipex rørsystemer, vil verktøyet indikerer rett moment med et klikk. Rørsystemet forblir tett!

– Ja, om du gjør noe feil, vil du oppdage det umiddelbart. Dette er enkelt, effektivt og trygt å jobbe med.

God dialog
Det kommer raskt til overflaten at det er en hyggelig og god tone mellom partene – her representert ved Rør i Sørs daglig leder og Armaturjonssons distriktsansvarlig.

Jan Jacobsen påpeker at det også må være en god toveis dialog mellom partene om de skal kjenne sin kundes ønsker og behov, og  innrette seg deretter.

– Men det hjelper ikke at vi har en god dialog oss to imellom, skyter Svein Erik Aamodt inn.

– Det er de som er ute i felten som er avhengig av et tett og fruktbart samarbeid til leverandøren. Og selv om det omfattende samarbeidet mellom Armaturjonsson og oss fortsatt er ganske ferskt, er kjemien allerede svært god i hele organisasjonen, på alle nivåer, understreker Svein Erik Aamodt.

Både Armaturjonsson og Rør i Sør AS samarbeidet godt med Brødrene Dahl i Kristiansand, og alle varer går gjennom grossisten.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com