Annonsørinnhold

VVSForum Brandstory er et annonseprodukt produsert etter gjeldende retningslinjer

Kjersti Hansen, daglig leder hos NoRør AS i Bergen, rørlegger og medeier i bedriften Kjetil Aasen og Armaturjonssons distriktansvarlig Lars-Kristian Stenhaug ( i midten)forteller om et langsiktig og godt kunde/leverandør-forhold som styrker begge parter i et tøft marked. – Vi føler oss veldig godt ivaretatt av Armaturjonsson, og vet at vi ikke er alene om det skulle skje noe uforutsett. De stiller alltid opp, sier Kjersti.

– Vi føler oss som en viktig kunde hos Armaturjonsson!

– Vi føler oss rett og slett sett og hørt, og de stiller alltid raskt opp både når det er snakk om tekniske tjenester eller å svare på «dumme» spørsmål, legger hun til med et smil.

NoRør ble etablert av Kjersti`s far Harald Hansen i den vesle bygda Nordstrøno i 1985, og det ble tidlig klart at Kjersti skulle følge i samme fotspor. Hun gjennomførte læretiden hos faren, og jobbet noen år samme sted innen hun fikk ansvaret for bedriften og den da nyetablerte butikken på Kolskogen i 2006. I 2009 overtok hun aksjemajoriteten og det daglige ansvaret for selskapet.

I dag er de syv ansatte (en lærling) og tilbyr alt av VVS-relaterte tjenester innen sanitær, varme og energi – bortsett fra sprinkelanlegg. Det omfatter eneboliger og hytter, mindre og mellomstore prosjekter som leilighetsbygg, skoler, haller og næringsbygg, samt rehabiliterings- og serviceoppdrag.

Lojal Armaturjonsson-kunde
– Vi er en liten bedrift, men er storforbrukere av rør.  Og det har aldri vært aktuelt å bruke andre enn Armaturjonsson siden vi begynte å ta i bruk systemene deres i 2007, forteller Kjersti og ramser opp produkter som Sanipex rør-i-rør, MT, Bluepipe, Greenpipe og Arjonfloor. – Jeg vil si at 99,8 prosent av det vi bruker, er fra Armaturjonsson. Det vil i realiteten si alt!

– Hvorfor valgte dere nettopp Armaturjonsson?
– Vi har hele tiden vært bevisst på å knytte til oss en leverandør som kan gjøre hverdagen vår mer effektiv – og derigjennom gjøre bedriften mer lønnsom. Det betinger gode produkter og løsninger, men også en samarbeidspartner som kan bistå oss i hverdagen. Armaturjonsson oppfyller begge disse betingelsene til fulle!

Kjersti trekker fram nettopp viktigheten i de nære og tette relasjonene med Armaturjonsson som avgjørende for de aldri har latt seg friste av andre beilere.

– Samarbeidet er veldig personbasert. Armaturjonssons distriktansvarlig Lars-Kristian Stenhaug har fulgt oss tett i flere år, men det er også andre ansatte jeg er på fornavn med selv om jeg aldri har møtt dem. Jeg får direktekontakt med de samme menneskene som kan bistå meg og vet hvem jeg er. Selv om de er et stort selskap, får jeg følelsen av at jeg er viktig for dem og at de gjør alt de kan for å innfri mine forventninger. Den tilgjengeligheten og nære relasjonen betyr enormt mye og som gjør at jeg velger Armaturjonsson selv om andre leverandører sikkert kan ha billigere produkter.

Saken fortsetter under bildet:

Kjersti Hansen, daglig leder hos NoRør, og rørlegger og medeier i bedriften Kjetil Aasen, er et godt team som har jobbet sammen i mange år, og er helt enig betydningen av å bruke trygge og gode produkter i sin virksomhet for å unngå reklamasjoner osv.

Dyrker nærhet til kunden
Som et eksempel på god relasjonsbygging, trekker hun fram at de har vært med Armaturjonsson på tur til JRG Sanipex-fabrikken i Sveits.

– Vi fikk ikke bare et innblikk i fabrikkdriften, men også knytte direkte kontakter med ledelsen. Jeg har vært med på utallige bedriftsbesøk, men dette gjorde spesielt inntrykk og forsterket følelsen av at vi alle var betydelige og blir ivaretatt.

Armaturjonssons distriktansvarlig Lars-Kristian Stenhaug bekrefter at nettopp nærhet til kunden er et viktig mantra for selskapet.

– Vi skal være en del av kundenes hverdag og ta del i deres bekymringer og gleder. Det er også det som gjør arbeidsdagen så hyggelig og givende for oss. I stedet for å føle seg som et bittelite tannhjul i et massivt urverk, føler vi oss nå som selve urskiven for at kundene skal få bedriften til å gå rundt så effektivt og smidig som mulig.

God stemning
Latteren sitter løst og stemningen er svært kameratslig og god i møtet mellom kunde og leverandør, og de henter fram mange eksempler på det nære samspillet dem i mellom.

– Vi er ofte tidlig ute for å ta i bruk nye produkter og systemer fra Armaturjonsson, og det hender vi står overfor situasjoner ute hvor vi ikke helt får det til. Da blir det å ta en telefon til Lars-Kristian – uansett når på døgnet det måtte være – som er kjapp til å komme opp med en løsning. Og det Lars-Kristian sier, det stoler vi på, fastslår hun.

– Ja, det handler om å kunne gi rask respons og å være løsningsorientert, svarer han. –  Og kan vi ikke løse det over telefonen, tar vi gjerne en tur ut til kunden for å løse det i fellesskap. Det kan handle om ting hele bedriften kan ha nytte av å finne ut av, således er det perfekt å kunne få tilbakemeldinger fra de vi stoler mest på.

Bruker prosjektavdelingen
I tillegg til produktene, benytter NoRør også Armaturjonssons tegnetjenester ved behov.

– Ja, spesielt innen gulvvarme bistår de ofte med å tegne og beregne anlegg i tett dialog med meg. Det er uproblematisk å legge inn egne ønsker for hvordan jeg vil ha det, og de tegner og beregner gjerne på nytt dersom jeg er uenig i dimensjoneringen. Da tar vi en gjennomgang sammen, og sammen kommer vi frem til beste løsningen, sier hun og humrer.

– Det kan også være tilfeller hvor jeg stiller spørsmål ved varmeanlegg som er beregnet av en ekstern konsulent, da bruker jeg Armaturjonsson for alt det er verdt. Jeg håper ikke jeg bruker dere for mye, sier hun og henvender seg til Lars-Kristian Stenhaug.

– Absolutt ikke! Dere er veldig selvgående, og de henvendelsene jeg får er stort sett kun når det «brenner på dass»!

Stenhaug påpeker at dette er et langsiktig samspill som begge parter nyter godt av i et tøft marked.

– Det er knapt en telefonsamtale eller ett besøk uten at vi har lært noe. NorRør er nysgjerrige og vitebegjærlige og utfordrer oss på en positiv måte. Det gjør at også vi blir bedre. Dette er et bunnsolid og optimalt leverandør/kunde-forholdt, understreker han.

Et enkelt og trygt system
Kjersti trekker spesielt fram Sanipex MT som et rørsystem bedriftens rørleggere er blitt veldig glad i, og som de ofte benytter seg av i det daglige arbeidet.

– Det er mange årsaker til det, forteller hun. – Det er enkelt å lære, lett og raskt å jobbe med og det ser pent ut. I tillegg kan det benyttes på mange ulike områder. Men først og fremst handler det om tryggheten det gir innen vannskadesikring og vannhygiene.

Med Sanipex MT får du et universalsystem hvor alle rør, rørkoblinger og ventiler er konstruert på en slik måte at man i hele systemet har full gjennomstrømming, samt at det benytter en helt unik kupling som gjør systemet enkelt og sikkert å installere. Det gir en unik lekkasjesikkerhet i forhold til andre skjøteløsninger.

– Det er ikke vanskelig å være trygg på at selv læregutten kan montere MT uten at det skaper store økonomiske konsekvenser for meg etterpå. Jeg har prøvd mange andre systemer tidligere, men ingen har gitt meg den samme tryggheten. Bare det er verdt investeringen i forhold til rimeligere løsninger. Dessuten er kostnaden fort spart inn ved at vi jobber mye mer effektivt. Det er altfor mye fokus på hva prisen på produktene er, ikke hva de kan tilføre deg. Man må se det i et større perspektiv, og en vannlekkasje kan bli svært så dyrt og er skadelig for renommeet, minner hun om.

Flott verktøy
Hun legger samtidig ikke skjul på at hun har hørt enkelte røster hevde at det er en ulempe at Sanipex krever kostbart spesialverktøy. Da har de ikke erfart fordelene det gir, mener hun.

– De har utrolig godt verktøy, og som kun benyttes til dette formålet. Og så lenge du tar vare på verktøyet og holder deg til dette systemet, kjøper du det bare én gang. Dette er slett ikke et argument mot å bruke Sanipex. Snarere tvert imot!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com