- Det har vært ekstremt hektisk og godt besøk fra Norge. Totalt har det vært ca. 65.000 besøkende på vår stand under ISH, sier Per Christian Olsen, Country Manager for Hansgrohe Norge.

Løfter dusjopplevelsen til nye høyder

Hansgrohe på ISH:

0

Det store trekkplasteret for Hansgrohe under ISH i Frankfurt denne uken var et nytt konsept kalt RainTunes , der dusjing er blitt en sanselig opplevelse av vanndråper, dufter, lyd og bilder. Personlig pleie med ny digital teknologi kommer dessuten med en liten dose luksus.

Hansgrohe har i mange år vært blant de fremste innen utvikling av dusjprodukter på øverste hylle. I jakten på den perfekte dusjopplevelsen har man brukt flere år på å utvikle nye mikrodyser til dusjhoder. Målet har vært å skape nye former på vanndråper, mest mulig behagelig for huden og samtidig slik at det tilfredsstiller krav til effektiv dusjing, som f.eks. skylling av håret. Resultatet er en serie produkter med den nye strålen PowderRain.

Saken fortsetter under bildet:

Dette er Hangrohe nyeste dusjkonsept, Rainfinity.

Nye opplevelser
Under messen i Frankfurt denne uke viser man fram en rekke nye konsepter, fra megastore dusjpaneler med særskilte effekter, store buede dusjhoder som omslutter kroppen samt ulike dusjkonsepter for både bad og kjøkken.

– Særlig omkring det nye konseptet RainFinity og RainTunes har det vært enorm interesse. Å dusje kan jo vært så mangt, men dette er noe helt nytt. Nå er dusjen blitt et hellig sted for personlig pleie av kropp og sjel, velvære og avspenning, alt etter behag. Her kommer det pulverisert vann, dufter, musikk og digital frihet til å velge hva man vil ha. Du kan lage deg en helt unik dusjopplevelse, sier Per Christian Olsen, Country Manager for Hansgrohe Norge.

Powder Rain, som inngår i de nye dusjrommet, kan oversettes med «pulverisert vann» og er inspirert av naturens letteste regn, omtrent som yr. I dusjen får man en lett og myk, men samtidig fyldig opplevelse av vann.

– Å utnytte vannet på best mulige måte til å skape en stadig mer komfortabel dusjopplevelse er hele tiden målet, forteller Olsen.

Ved siden av RainFinity viser man fram en rekke nye dusjhoder, dusj for skuldre og ikke hode, samt dusjkonsepter til håndvask, naturligvis med berøringsfrihet.

– Innbygging av dusj er også i ferd med å bli stort, og i kombinasjon med nye materialer som gir større designfrihet, stråletyper og trådløs styring er det en rivende utvikling, med WiFi og digital frihet, sier Olsen.

Ny glans
Varmerket Axor er pioner innen utvikling, konstruksjon og produksjon av avantgarde designobjekter til luksusbaderom og -kjøkken melder nå inn den mest luksuriøse baderomskolleksjonen noensinne.

Armaturer, dusjer og tilbehør fra merket bygger på høye krav til perfeksjon i design, fremstilling og funksjon. Sammen med den franske designeren Jean-Marie Massaud er det produsert en kolleksjon som bryter både estetiske og tekniske grenser. I tillegg vises jubileumskolleksjonen Axor MyEdition i nye klær. Her er det diamantslipte armaturer og et vell av nye materialer.

Saken fortsetter under bildet:

Den nye Axor Shower Heaven – dusjløsningen til Hangrohe er utstyrt med stråleinnovasjone PowderRain. Kan fås med fire forskjellige stråletyper.

Flere konsepter
Med konseptet FinishPlus blir det mulig å skape en gjennomført stil hele veien til servanten og kreere et bad- eller kjøkkenmiljø som avspeiler din egen smak. De nye overflatefargene gir et vell av designmuligheter. Armaturer fra linjene Metropol og Talis E fås fra juli i år i fem nye farger: matt sort, matt hvit, polert gull-optikk, børstet bronse og børstet sort krom. De samme overflatene vil man få i Raindance dusjsett, Raindance PowderRain showerpipe samt flotte innbyggingsløsninger for å skape et helhetlig preg på badet.

Saken fortsetter under bildet:

Armaturer fra Metropol fås fra juli i år i fem nye farger: matt sort, matt hvit, polert gull-optikk, børstet bronse og børstet sort krom. Dette armaturet er i matt hvit.

– Vi har alltid forbrukeren i fokus når vi tenker nytt innen de forskjellige måtene man bruker vannet på i baderom og kjøkken. Man skal ha en funksjonell merverdi og på samme tid en emosjonell vannopplevelse. Ikke bare våre produktnyheter skaper en slik opplevelse – også vårt nye standkonsept blir en imponerende attraksjon for våre gjester. Med merkene Axor og Hansgrohe har vi skapt oss et navn som pionerer innen innovasjon, design, kvalitet og bærekraft,” forteller Per Christian Olsen under messen.

Nyhet fra Hansgrohe