Markedssjef Anita Sagen i Duravit Norge er fornøyd med utviklingen i salget om dagen. Hun mener at flere og flere for opp øyne for at de har et mye bredere sortiment å tilby en tidligere, både i pris og riktige produkter for det skandinaviske markedet.

Duravit tar markedsandeler i Norge

I fjor opplevde baderomsromsleverandøren Duravit en økning i salget på 12 prosent i Norge. Det til tross for at markedet på synlige VVS-produkter hadde en liten tilbakegang i 2018. Årsaken til veksten skyldes flere forhold, påpeker markedssjef i Duravit Norge, Anita Sagen.

0

– Vi hadde en fin vekst gjennom grossist i 2018, og satser alt på at vi skal fortsette denne gjennom 2019. Bakgrunnen for vår utvikling og vekst under fjoråret skyldes aktiv jobbing på prosjekt, samt et bredere lagerlagt sortiment hos grossist, sier Sagen.

– Bransjen har en opplevelse av at vi er en eksklusiv leverandør, men i porselenssegmentet har vi en stor bredde og leverer produkter i alle priskategorier og segmenter.  Vi har gjennom 2018 fått lagerlagt et mye bredere og flere produkter som er konkurransedyktig på pris med tanke på prosjekter. HC produkter, urinaler, samt at vi har lagerlagt både servanter og toaletter til konkurransedyktige priser.

Duravit hadde gjennom fjoråret flere porslelensleveranser til attraktive prosjekter, blant annet til eksklusive Hotel Continental i Oslo, samt ærverdige hotel Britannia i Trondheiem som gjenåpner totalrenovert i løpet av våren i år.
– Vi har også hatt fine leveranser til Mjøstårnet, verdens høyeste trebygning.  Vi startet også på slutten av året leveringer til nye Nationalmuseet.  Så vi fortsetter satsningen på prosjekt i 2019, sier fornøyd Sagen til VVSforum.

I mars blir Duravit å finne på ISH, hvor de vil presentere mange spennende nyheter i alle prisklasser.