Anita Sagen har begynt som markedssjef i Duravit Norge.

Duravit skal satse sterkere på proffmarkedet

– Fokuset hittil har vært mest rettet mot forbruker. Nå skal vi fronte oss betydelig mer mot rørleggere, konsulenter, arkitekter.

0

Baderomsprodusenten Duravit som har innovasjon og design som bærebjelke er et anerkjent brand med basis i  funksjonelle kvalitetsprodukter med god  design.  Duravit har hatt en fin utvikling i Norge de siste årene, og vil i løpet av høsten ansette ytterligere en person som vil jobbe aktivt mot grossist, rørlegger og ikke minst prosjektmarkedet.

– Duravit sitt sortiment er kjempestort. Vi utarbeider i disse dager en egen katalog for de nordiske markeder hvor produktutvalget spisses mer mot disee markedene. Det vil således komme en brosjyren på norsk i løpet av høsten. Det i seg selv, er en  milepæl. Vår  filosofi  er at vi må tilpasse utvalget  av Duravits produkter mot vårt hjemmemarked. Derfor blir de viktigste produktene å finne i den nye katalogen. Det sier Anita Sagen som er helt ny markedssjef i Duravit Norge til VVSforum.

Sterk merkevare
Duravit som er kjent for å være en av Europas mest dynamiske produsenter av sanitær, baderumsmøbler, badekar og wellnessprodukter,  samarbeider med førende designere som Philippe Starck og Cecilie Manz. Det har bidratt til å lage en solid merkevare.  I år feirer produsenten 200 år med design og innovasjon, og har slått på stortrommen, blant annet med en stor feiring under ISH i mars, hvor man leide konserthuset i Frankfurt. Der var flere norske gjester til stede.

Prosjektmarkedet er et satsningsområde
Sagen forteller til VVSforum at Duravit produktene blir mer og mer beskrevet i prosjekter, og at de har en klar strategi fremover om og blant annet å gjøre seg enda bedre kjent i proffmarkedet. Man søker også i disse dager etter en ny selger som skal jobbe med blant annet prosjektmarkedet.
– Fokuset hittil har vært mest rettet mot forbruker. Nå skal vi fronte oss betydelig mer mot rørleggere, konsulenter, arkitekter osv. Duravit har også melk og brødprodukter som er svært konkurransedyktige i både pris og design. Vi jobber nå med å sette sammen gunstige pakker rundt våre hovedprodukter som toaletter og servanter, og har laget pakkeløsninger  for toalettene som gjør det enklere for rørleggerne, understreker Sagen.

Mange nyheter lanseres
En nyhet som den nye markedssjefen tror vil bli en suksess er en ny produksjonsmetode som kalles c-bonded, og er en løsning hvor servanten limes sømløst til møbelet.

I tillegg er serien Luv, designet av Cecilie Manz, lansert og godt mottatt i det norske markedet. Likeså servanten Durastyle med lekre konsoller i sort eller krom som leveres med glassplater i forskjellige farger.

Optimistisk
– Jeg er veldig optimistisk med tanke på at vi kan tilby så mange spennende produkter og løsninger i Duravit porteføljen. Jeg har lang fartstid og har jobbet med flere produkter og merker, men nå føler jeg at jeg jobber med de mer spennende kvalitetsproduktene innen dette segmentet, sier Sagen.