Heidenreich med markeds- og kommunikasjonssjef Kjetil Grønbakken i spissen fikk nylig en hederlig tredjeplass for sin annonsekampanje " Når vannet stiger " i kåringen " Det offentlige gullegget ".

Tredjeplass til Heidenreich

Heidenreich fikk en hederlig tredjeplass i kåringen ”Det offentlige gullegget ”, for sin annonsekampanje «Når vannet stiger».

0

Dette er en pris som Kommunal Rapport deler ut for beste annonsekampanje rettet mot kommunesektoren.

Heidenreich fikk tredjeplass for deres annonsekampanje ”Når vannet stiger ” Kåringen utføres av Kommunal rapport og heter ”Det offentlige gullegget ”.

Dette er femte året på rad at Kommunal Rapport gjør stas på egne annonsører ved å dele ut «Det offentlige gullegget». Samtlige annonsekampanjer i Kommunal Rapport i 2016 ble tatt med i vurderingen. Av dem ble seks kampanjer nominert.

– Heidenreich har vært i godt selskap i konkurranse med Bluegarden, Xledger og Arena i tillegg til Utdanningsdirektoratet, Framsikt, Kommunalbanken Norge og Vivento. Bluegarden, Xledger og Arena tok førsteplassen, med Utdanningsdirektoratet på andreplass, og altså Heidenreich på tredjeplass, skriver Heidenreich i en pressemelding.

Førsteplassen tok vinneren for kampanjen «ERP i skyen for norske kommuner». Utdanningsdirektoratet ble nominert med sin kampanje om videreutdanning, mens Heidenreich ble nominert med kampanjen «Når vannet stiger».

Den første gullegget-prisen ble tildelt Manpower i 2012. Senere har Visma, Coop, Utdanningsdirektoratet og bladet Sykepleien vunnet prisen.

Foruten ansvarlig redaktør Britt Sofie Hestvik i Kommunal Rapport, har juryen bestått av Trine Christensen, rådmann i Ås og Børre Thorstensen, rådgiver og leder av Content Marketing i reklame- og digitalbyrået Oktan.